اشتراک گذاری

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

بدون شک برای شما هم پیش اومده که به هر دلیل (عمدی یا سهوی) اطلاعات لپ تاپ ایسرتون پاک شده و حسابی حالتون رو بد کرده. بعضی وقتا مشکلاتی مثل ویروسی شدن و … پیش میاد یا اشتباه می کنید و خلاصه اطلاعات مهم تون از حافظه ی سیستم پاک میشه. معمولا تو این شرایط از نرم افزارها و برنامه های ویژه ای که برای ریکاوری طراحی شدن استفاده میشه.

خب این نرم افزارا خوبن و بیشتر وقتا هم جواب میدن؛ ولی گاهی هم باعث میشن مشکلاتی برای سیستم شما ایجاد بشه که چندان خوشایند نباشه. به همین خاطر هم تکنسین های تعمیر لپ تاپ در نمایندگی ایسر مرکز سخت افزار ایران توصیه می کنن که برای ریکاوری اطلاعاتتون تا حد امکان از این نرم افزار ها استفاده نکنید و روش های دیگه ی این کار رو یاد بگیرین. توی این مقاله می خوایم در مورد روش های بازیابی اطلاعات لپ تاپ بدون نرم افزار باهاتون صحبت کنیم. با یاد گرفتن این روش ها و ترفندها، دیگه نیازی به استفاده از برنامه های جانبی ریکاوری ندارین. همراه ما باشین.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ

معایب نرم افزارهای ریکاوری

همونطور که تو بخش قبلی اشاره کردیم، نرم افزار های متعددی برای بازیابی اطلاعات لپ تاپ وجود دارن که در مواقع لزوم، می تونن موثر باشن و اطلاعات حذف شده ی سیستم رو ریکاوری کنن. خب این نرم افزار ها به همون اندازه که مزیت دارن و مفیدن، مشکلاتی هم دارن که باید بهشون توجه بشه. مثلا این که معمولا استفاده از این برنامه ها باعث میشه شما فقط به حجم محدودی از فایل های مورد نظرتون دسترسی داشته باشین و عموما باقی اطلاعات دیگه قابل بازیابی نیستن.

یا مثلا ممکنه برنامه ای که ازش استفاده می کنید، یه سری باگ و مشکل داخلی داشته باشه و در نهایت، مشکلات و ایراد های نرم افزاری ریز و درشتی رو در سیستم شما به وجود بیاره. برای جلوگیری از این جور مشکلاتی، بهتره که بازیابی اطلاعات لپ تاپ ایسر تون رو از روش های دیگه ای که در بخش های بعدی در موردشون صحبت می کنیم انجام بدین.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ بدون نرم افزار

برای بازیابی اطلاعات لپ تاپ ایسر بدون استفاده از نرم افزارهای رایج، باید قابلیت Previous Version رو فعال کنید. خب نکته ای که وجود داره اینه که این قابلیت در ویندوز 7 به طور پیش فرض فقط روی درایو C فعال هست و شما فقط میتونید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید. اما اگه این قابلیت رو برای بقیه ی درایو ها هم فعال کنید، می تونید اطلاعات اونها رو هم به راحتی بازیابی کنید. برای فعال کردن این آپشن، باید مسیر Control Panel > System and Security > System رو دنبال کنید.

بعدش باید در سمت چپ پنجره ای که ظاهر شده، روی گزینه System protection کلیک کنید. حالا تو تب System protection  و در قسمت protection setting ، درایو مورد نظرتون رو برای فعال کردن این قابلیت انتخاب کنید و روی دکمه ی  Configure کلیک کنید. خب، حالا توی این پنجره، گزینه ی اول “Restore system settings and previous version of files”  رو انتخاب کنید و به این ترتیب، علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل، قابلیت Restore تنظیمات این درایو توسط System Restore ویندوز رو هم فعال کنید. به این ترتیب، بازیابی اطلاعات لپ تاپ بدون استفاده از برنامه های جانبی خیلی راحت تر میشه.

استفاده از قابلیت Previous Version

یه نکته ای باید حواستون بهش باشه اینه که با انجام دادن مراحلی که ذکر شد، قابلیت Previous Version فقط فعال میشه و استفاده کردن از این آپشن برای بازیابی اطلاعات لپ تاپ ، خودش نیازمند انجام دادن یه سری اقدامات دیگه س. قبل از هرچیز، باید یکی از دو گزینه ی اول رو به دلخواه انتخاب کنید و بعد، از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خودتون رو به این قابلیت اختصاص بدین. یادتون باشه هرچی این فضا بیشتر باشه، مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه روی ویندوز هم بیشتر میشه.

خب حالا برای استفاده از این قابلیت کاربردی و مفید، کافیه روی فایل یا پوشه ی مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی Restore previous version  رو انتخاب کنید. پنجره ای باز میشه که شما می تونید نسخه ی قبلی یک فایل و پوشه در طول هفته، ماه و یا سال گذشته رو در اون مشاهده کنید. حالا شما می تونین خیلی راحت نسخه ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد از طریق گزینه های  Open،Copy  و یا Restore ، اونو بازیابی کنین. اگه در طول اجرای هر کدوم از مراحل ذکر شده دچار مشکل شدین، می تونین از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات ایسر کمک بگیرین.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر به کاربرای عزیز این امکان رو میده که خدمات مورد نظرشون در دو حوزه ی فروش و تعمیرات رو سریع تر و با کیفیت بهتری دریافت کنن. کارشناسای مجرب و زبده ی فروش توی این مرکز فعالیت می کنن و با ارائه ی مشاوره های تخصصی و رایگان، به خریدارا کمک می کنن انتخاب بهتری داشته باشن. واحدهای تعمیرات نمایندگی رسمی ایسر در مرکز سخت افزار ایران، هم به آخرین فناوری های روز دنیا مجهز شدن و افراد ماهر و متخصص توی اونها فعالیت می کنن.

حوزه ی خدمات رسانی این نمایندگی، شامل همه ی محصولات کمپانی ایسر از جمله: لپ تاپ، تبلت، مانیتور، آل این وان، پروژکتور و … میشه.  بنابراین شما عزیزان می تونید با مراجعه به نمایندگی ایسر، خرید یا تعمیرات تخصصی هر کدوم از محصولات مورد نظرتون رو به بهترین شکل انجام بدین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩