اشتراک گذاری

راه های مراقبت از لنز دوربین

یکی از اصلی ترین وحساس ترین بخش های یک دوربین عکاسی رو میتونیم لنز اون بدونیم. درک حساس بودن این قطعه نیاز به تخصص و شناخت خیلی بالایی نداره. مراقبت از لنز دوربین یکی از مهم ترین کاراییه که هر عکاس حرفه ای یا آماتور باید به اون توجه ویژه داشته باشه. اما همیشه شرایط عکاسی بی دردسر نیست که مراقبت از این قطعه به همین راحتی ها باشه.

از اون جا که بسیاری از عکاسان از دوربینشون برای عکاسی در طبیعت استفاده میکنن، میشه وارد اومدن آسیب به لنز دوربین عکاسی رو جزو مشکلات متداولی دونست که بسیاری از کاربران با اون روبرو میشن. این مشکلات ممکنه هر دوربینی رو درگیر خودش کنه و شامل برند نام آشنایی مثل کانن هم بشه. البته برای جلوگیری از این اتفاقات توصیه های مهمی هست  کارشناسان واحد تعمیرات دوربین اون ها رو در ادامه براتون توضیح میدن . رعایت این نکات میتونه تا حد زیادی از بروز خرابی های لنز دوربین، جلوگیری کنه.

راه های مراقبت از لنز دوربین

راه های مراقبت از لنز دوربین

استفاده از فیلتر های محافظ لنز :

استفاده از فیلتر هایی که  برای لنز در نظر گرفته شده، مزیت های مختلفی داره. این مزیت ها فقط مربوط به تکنیک های عکاسی نیست و باعث ایجاد یه پوشش پرقدرت محافظ  میشه. استفاده از این فیلترهای محافظ، از لنز در برابر ورود شن و گرد و خاک و نمک و یا هر عامل مزاحم دیگه ای، محافظت میکنه. در زمان عکاسی در طبیعت و به خصوص در برابر وزش باد و گرد و خاک توصیه می شه همیشه یک فیلتر برای لنز خودتون همراه داشته باشید، تا راه ورود گرد و خاک و شن به درون لنز بسته بشه.

دست های خود را در هنگام عکاسی حتما تمیز کنید :

از مسائل آسیب رسان به لنز دوربین ها میشه، تماس لنز با دست های آلوده رو هم در نظر گرفت. دست ها ممکنه خیس باشن یا برخی عوامل خارجی مخرب مثل خاک و شن روی اون ها باشه. توصیه میشه زمان جدا کردن لنز و نصب اون حتما دست های خودتون رو تمیز کنید.

مقابله با شرایط شرجی هوا :

رطوبت و شرجی بودن هوا رو میتونیم از عوامل مزاحم بر روی سلامت لنز دوربین بدونیم. زمانی که از محیط نسبتا خنک و بدون رطوبت اتاق، دوربین رو به محیط شرجی انتقال می دید فورا متوجه ایجاد غبار و مه در ویزورِ اون میشید.

بر طرف کردن این حالت خیلی سخته و بهترین راهکار اینه که بلافاصله بعد از خارج شدن از دمای اتاق دوربین رو مورد استفاده قرار ندید. اول صبر کنین تا دوربین با دمای محیط سازگار بشه و بعد از اون دوربین رو روشن کنین. حتی در روز های سرد سال هم اول دوربین رو از کیف خارج کنید و بعد از چند دقیقه  روشن کنید و اجازه بدید تا دوربین با دمای محیط تطبیق پیدا کنه .

توصیه میشه همیشه یک پارچه نرم و تمیز به همراه داشته باشین و به محض مشاهده قطرات رطوبت بر روی هر یک از قسمت های دوربین ، بلافاصله اون رو پاک کنید .

استفاده از کیف دوربین :

کیف دوربین رو میتونیم یکی از مهمترین ابزار های محافظت از دوربین در برابر شرایط مختلف محیط به شمار بیاریم. استفاده از این کیف ها، از لنز و دوربین در برابر تابش مستقیم آفتاب محافظت میکنه. اما مزیت استفاده از کیف تنها به این موضوع برنمیگرده. این کیف ها، دمای مطلوب برای دوربین و جوانب امنیتی رو هم فراهم میکنن.

 کیف دوربین می تونه ابزاری مناسب برای محافظت از نفوذ عوامل مزاحم در زمان عکاسی باشه. به خصوص عکاسی در طبیعت. توصیه میشه مراقب باشید کیف و دوربین رو به مدت طولانی در طبیعت قرار ندید و بلافاصله بعد از تمام شدن عکاسی،کیف و دوربین  رو از محل دور کنید.

نمایندگی دوربین کانن

دوربین های کانن با وجود کیفیت بالای ساخت شون ممکنه با آسیب های مختلفی روبرو بشن. چرا که دوربین های عکاسی همیشه جزو حساس ترین تولیدات تکنولوژی بودن.

از اون جا که این مشکلات دامنه ی وسیعی دارن و در گروه های مختلفی دسته بندی میشن، تعمیرات اون ها نیاز به تخصص و مهارت ویژه داره. این تخصص و مهارت رو تنها میشه در نمایندگی دوربین کانن دید. تمامی خدمات پشتیبانی و تعمیر از دوربین های کانن، در انواع مختلف، در نمایندگی کانن با بالاترین کیفیت به انجام میرسن.

کاربران عزیز میتونن به صورت تضمینی از این امکانات بهره مند بشن و دیگه نگران آسیب های جزیی یا کلی دستگاه حساس خودشون نباشن.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩