اشتراک گذاری

راهنمای استفاده از کورتانای ویندوز 10

در مورد کورتانای ویندوز 10 چیزی می دونین؟ این قابلیت جالب، یه دستیار صوتیه که مایکروسافت اونو توی نسخه ی جدید سیستم عاملش ارائه داده و در واقع یجورایی با اپل وارد رقابت شده. این دستیار صوتی، قابلیت ها و توانایی های خیلی زیادی داره و مزایای بی شماری رو برای کاربرا به همراه داشته. نکته ای که وجود داره اینه که استفاده از این دستیار جذاب و دوست داشتنی، نکاتی داره که خیلی از کاربرا باهاشون آشنا نیستن و به همین خاطر هم، نمی تونن از این قابلیت استفاده کنن. ما از کارشناسای تعمیر لپ تاپ نمایندگی رسمی دل مرکز سخت افزار ایران کمک گرفتیم و توی این مقاله، روش ها و ترفندهای استفاده از کورتانای ویندوز 10 رو به شما همراه های عزیز ارائه می دیم؛ برای آشنایی با ترفندهای این دستیار صوتی جذاب و کاربردی، همراه ما باشین.

استفاده از کورتانای ویندوز 10

دسترسی به کورتانا در ویندوز 10

خب قبل از استفاده از کورتانای ویندوز 10 ، باید به این قابلیت دسترسی داشته باشین. برای این کار، باید اول با حساب کاربری مایکروسافت تون که البته موقعیت مکانی اون روی ایران تنظیم نشده، وارد ویندوز بشین. خود کورتانا هم این کارو انجام میده ولی اونم نیاز به مشخصات اکانت مایکروسافت داره. بعدش باید گزینه ‌ی Location رو با کلیک بر روی دکمه‌ ی لغزنده‌ ی اون فعال کنین. حالا به مسیر Settings→ Time & Language→ Region & Language برید و موقعیت مکانی رو روی ایالات متحده ‌ی آمریکا تنظیم کنین. فقط با انجام دادن این مراحل، می تونین از دستیار هوشمند جذاب کورتانا استفاده کنین. بعد از این که آنلاین شدین، دو راه برای استفاده از کورتانای ویندوز 10 دارین: اول اینکه از فرمان های صوتی استفاده کنین و دومین راه، تایپ دستورها یا سوال ‌ها در جعبه‌ ی جستجوی Ask me anything هست که البته باید به زبان انگلیسی باشه. اگه قصد صدور فرمان صوتی دارین، قابلیت Hey Cortana رو از بخش تنظیم ‌های داخلی کورتانا در مسیر Notebook→ Setting  فعال کنین و فقط با تکون دادن موس و گفتن عبارت “هی کورتانا” این دستیار صورتی رو فراخوانی کنین.

قابلیت های استفاده از کورتانای ویندوز 10

همونطور که گفتیم، استفاده از کورتانای ویندوز 10 مزایا و قابلیت های زیادی رو برای شما فراهم میکنه که کاربردی ترین اونها عبارتند از:

دریافت اطلاعات هنگام نیاز

به طور کلی یکی از وظایف دستیار صوتی اینه که اطلاعات مورد نیاز کاربرش رو هنگام نیاز در اختیار اون بذاره. کورتانا میتونه اطلاعات شخصی ‌سازی شده‌ ای مثل برنامه ‌‌ی روزانه یا آب و هوا رو بر اساس چیزهایی که از شما میدونه، در اختیارتون قرار میده. بسته به سرویس های مایکروسافت که روی لپ تاپ دل خودتون دارین، می تونین اطلاعات بیشتری از کورتانا دریافت کنین. در ادامه، چند مورد از فرمان های صوتی کاربردی برای استفاده از کورتانای ویندوز 10 رو در اختیارتون قرار می دیم و شما رو با ترجمه ی اونها آشنا می کنیم:

What’s the weather like

این فرمان یعنی: آب و هوا چطور است؟ اگه سرویس مکان یابی رو فعال کنین، می تونین شرایط آب و هوایی منطقه ی مورد نظرتون رو از کورتانا بپرسین.

What’s on my schedule

این جمله یعنی: چه چیزی در برنامه ی من است؟  این گزینه بهتون این امکان رو میده که در مورد رویدادهای روزهای آینده تون از کورتانا اطلاعات بگیرین. البته پیش شرط این مساله اینه که رویدادهای مورد نظرتون رو در تقویم ویندوز 10 ثبت کنین.

What’s the status of my flight

این گزینه بهتون این امکان رو میده که از طریق ایمیل یا اوت ‌لوک، از برنامه ی پروازتون مطلع بشین. حتی اگه شماره پروازتون رو می دونین، می تونین سوالتون رو طبق این شماره از کورتانا بپرسین.

[How long will it take me to get to [place)

چقدر طول می کشد تا به … برسم؟ خب استفاده از این قابلیت، نیاز به این داره که سرویس مکان یابی ویندوز شما فعال باشه. مشخصه که می تونین از کورتانا بپرسین چقدر با مقصد مورد نظرتون فاصله دارین و این دستیار صوتی، جواب درست رو بهتون میده.

([Show me directions to [place)

استفاده از کورتانای ویندوز 10 با صدور این فرمان که به معنی “مسیر رسیدن به … را به من نشان بده” هست، باعث میشه که این دستیار هوشمند جذاب، مسیر رو بعتون نشون بده. البته باید نام مقصد یا آدرس اون رو داشته باشین. فرمان های مختلفی برای کورتانا وجود داره که با استفاده از اونا، می تونین در زمان خودتون صرفه جویی کنین و کارهاتون رو بهتر مدیریت کنین.

نمایندگی دل

نمایندگی دل ، عاملیت رسمی و مجاز فروش و تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ، مانیتور، تبلت، پروژکتور و … کمپانی dell محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده. عرضه ی جدیدترین تولیدات دل به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات تخصصی، تعمیرات دل و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستن که نمایندگی دل در تهران، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی dell به ویژه در زمینه ی تعمیرات تخصصی بهره مند بشین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩