اشتراک گذاری

خازن کولر گازی شارپ

خازن کولر گازی شارپ بخش الکتریکی این دستگاه است که شامل قسمت‌هایی همچون دوشاخه و سیم‌های رابط، کمپرسور، خازن، رله بار زیاد (اورلود) رله راه انداز ترموستات، کلید چند وضعیتی (کلید فن)، کلید اصلی کولر و کنترل از راه دور (در کولر گازی دو تکه) می شود.

خازن وسیله ای است که برای ایجاد گشتاور قوی راه اندازی و حرکتی در موتورهای تک فاز به کار می رود. ظرفیت هر خازن بر حسب میکروفاراد بر روی بدنه آن نوشته شده است. بعضی از کولر های گازی یک خازن و برخی دو خازن دارند که برای ایجاد گشتاور راه اندازی کمپرسور استفاده می‌شوند.

خازن کولر گازی شارپ

کاربرد خازن کولر گازی شارپ

خازن ها با این هدف در کولر گازی شارپ تعبیه شده اند که یکی برای راه اندازی موتور فن (پروانه) و دیگری برای راه اندازی کمپرسور استفاده می شود. ظرفیت خازن کولر گازی شارپ  بسته به مدل این دستگاه متفاوت است.

انواع خازن کولر گازی شارپ

هر دو مدل خازن کولر گازی شارپ  به طور سری با سیم پیچ کمکی (راه انداز) در مدار قرار می گیرند و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

ب) خازن راه انداز یا خازن خشک

این خازن به طور لحظه ای و در هنگام راه اندازی موتورها با سیم پیچ کمکی به طور سری در مدار قرار می گیرد و به کمک رله ولتاژ یا رله جریان از مدار خارج می شود.

الف) خازن کار یا خازن روغنی

این خازن به طور دایم با سیم پیچ راه انداز به صورت سری در مدار قرار می گیرد. ظرفیت کمتری نسبت به خازن راه اندار دارد. این ظرفیت معمولا تا ۴۰  میکروفاراد است.

روش تخلیه بار الکتریکی خازن خشک

غالبا برای تخلیه بار الکتریکی خازن های خشک شارژ شده از یک مقاومت الکتریکی (از نوع کربنی) کمک می گیرند و آن را به طور موازی با خازن کولر گازی شارپ لحیم می کنند. در صورت نداشتن مقاومت برای تخلیه بار الکتریکی می توان به وسیله  یک تک سیم خازن را اتصال کوتاه داد؛  برای این کار حتما برق خازن را قطع کنید.

دلالیل خرابی خازن کولر گازی شارپ

  • افزایش جریان یا ولتاژ ورودی به خازن کولرگازی شارپ
  • دمای کار کرد کولرگازی سامسونگ
  • به پایان رسیدن عمر طبیعی و ساعات مفید کارکرد خازن

تعمیر خازن کولر گازی شارپ

با توجه به اینکه در خرابی های خازن به هر دلیل امکان تعمیر خازن کولر گازی شارپ وجود ندارد، همواره باید برای بازگشت سلامتی کولر گازی شارپ که خازن معیوب دارد، یک خازن جایگزین از یک مرکز معتبر تهیه کنیم و وارد مسیر تعویض خازن کولر گازی شارپ شویم.

خازن در کنار کمپرسور است. آن را بیابید و قبل از شروع کار جریان برق کولر گازی را قطع کنید و از عدم اورلود کولر گازی مطمئن شوید.

تعویض خازن کولرگازی شارپ

در تعویض خازن کولر گازی شارپ توجه کنید که علامت c به معنی Com  و مشترک بر روی انواع خازن ها است و علامت های  s به معنی استارت و R به معنی رانینگ هستند. دو علامت MAIN و SUB نیز بر روی خازن وجود دارد که به اصطلاح سیم پیچ اصلی یا همان MAIN یا به صورت اختصاری C-R اشاره دارد؛ سیم پیچ  SUB  یا به اختصار C-S به معنی سیم پیچ راه انداز است. این اطلاعات برای تعمیر خازن و تعویض خازن کولر گازی شارپ ضرورت دارد.

در اتصال سیم ها به خازن در مراحل تعویض خازن کولر گازی شارپ، در نظر داشته باشید که c برای سیم مشترک استفاده می شود، Fan برای اتصال سیم فن و HPEM در برخی از خازن ها برای اتصال کمپرسور است که در صورت متفاوت بودن باید سیم سوم یا کمپرسور به این سری اتصال داده شود.

 اکنون با دانستن این اطلاعات با استفاده از پیچ گوشتی بست خازن قبلی را از بدنه باز کنید. یکی یکی سیم های خازن قدیمی را از جای خود خارج و به خازن جدید اتصال دهید و هر سیم را دقیقا به ورودی مشابه وصل کنید تا در این مسیر اختلالی و ایرادی به وجود نیاید. بعد از جدایی کامل خازن جدید را جایگزین کنید و جریان برق را متصل کنید. و سالم بودن خازن کولر گازی شارپ را چک کنید.

تعمیر کولرگازی شارپ

اگر به عنوان کاربر کولر گازی شارپ دستگاه شما دچار اختلالات و مشکلاتی شده است، می توانید برای تعمیر کولر گازی خود به تعمیرگاه تخصصی کولر گازی شارپ مراجعه کنید و نه تنها از سرویس های دوره ای و منظم بهره مند شوید، بلکه برای دریافت همه خدمات حوزه تعمیر و ترمیم و تعویض نیز از دانش به روز تعمیرکاران این واحد تخصصی نیز استفاده خواهید کرد.

در این واحد از تکنسین های ارشد در حوزه تعمیر کولر گازی کمک می گیریم و می توانیم با یک عیب یابی دقیق و درست، بازگشت سلامت دستگاه شما را تضمین کنیم.

واحد های تعمیرات شارپ

کمپانی شارپ طراح و تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی در حوزه لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و تجهیزات هوشمند است. هر یک از این مجموعه ها، زیر مجموعه های مرتبط با خود را دارند که در واحد های اختصاصی شارپ بررسی و عیب یابی و ترمیم و تعمیر می شوند.

محصولات این کمپانی نه تنها در ادارات و سازمان  کاربرد دارد، بلکه در منازل نیز طیف گسترده ای از کاربران را به خود اختصاص داده است. در هر یک از واحد های تعمیرات شارپ ابزار و تجهیزاتی مدرن و پیشرفته وجود دارند که مسیر را برای عیب یابی، ترمیم، تعمیر و حتی تعویض قطعه هموار و بی مانع می کنند. اعتماد شما به ما تنها سرمایه ارزشمند ماست.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ یکی از معدود و محدود نمایندگی هایی است که تمامی مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش کمپانی شارپ در ایران را حمایت و پشتیبانی می کند. در این نمایندگی می توانید با استفاده از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی و با بهره مندی از امکانات و تسهیلات انحصاری و استثنایی تنها نمایندگی مجاز شارپ در ایران، خرید خود را برای همیشه بیمه کنید و هیچ نوع نگرانی برای دریافت خدمات پس از فروش نداشته باشید.

در این نمایندگی می توانید به کمک مشاوران ما در واحد فروش، درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید و با هوشیاری تمام وارد پروسه خرید شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های موجود در وبسایت رسمی نمایندگی شارپ ، با نمایندگی شارپ تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

محصولات شارپ
سوالات متداول شارپ
اخبار شارپ
مقالات شارپ

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩