اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک آل این وان دل

بدون شک اطلاع دارید که بخش مهمی از کیفیت تصاویر سیستم های کامپیوتری، به خاطر وجود کارت گرافیک در این دستگاه ها هست. در واقع این قطعه باعث میشه که داده های سیستم، به شکل گرافیکی به شما ارائه بشه و بتونید راحت تر با سیستم تون ارتباط برقرار کنید. آل این وان ها هم به عنوان یکی از انواع جدید کامپیوتر، از این قطعه بی بهره نیستن و به مدل های مختلفی از کارت گرافیک مجهز شدن. تعمیر کارت گرافیک آل این وان دل ، به خاطر نوع طراحی این دستگاه، ظرافت های ویژه ای داره و باید به شکل تخصصی و حرفه ای انجام بشه. هر نوع اشتباه در روند ترمیم این قطعه می تونه باعث خرابی های بیشتر اون بشه و هزینه ی شما رو بیشتر کنه. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، توصیه می کنیم در صورت خرابی کارت گرافیک، از مهندسین آی تی نمایندگی تعمیرات دل کمک بگیرید. در ادامه ی این مقاله، شما رو با جزئیات بیشتری در مورد کارت گرافیک آل این وان دل و تعمیرات این قطعه آشنا می کنیم؛ همراهمون باشید.

کارت گرافیک آل این وان دل

عملکرد کارت گرافیک در آل این وان

همونطور که گفتیم، کارت گرافیک جزء قطعات مهم و اصلی کامپیوتر محسوب میشه و خرابی اون می تونه کیفیت تصاویر رو به شدت دچار مشکل کنه. این قطعه، واحد پردازشی کامپیوتر هست و زبان صفر و یک رو به یک زبان قابل درک برای کاربرا تبدیل می کند. GPU یا کارت گرافیک، با عملکردی که داره باعث میشه که شما انواع تصاویر، فونت ها، گرافیک ها و … رو در آل این وان DELL مشاهده کنید. خرابی کارت گرافیک می تونه شما رو خیلی اذیت کنه و به ویژه اگه گرافیست باشید، شما رو حسابی توی دردسر میندازه. توجه داشته باشین که بررسی و تعمیر کارت گرافیک آل این وان دل ، نیاز به مهارت و تخصص بالایی داره و به هیچ عنوان نباید توسط افراد مبتدی انجام بشه. برای انجام هرچه بهتر این فرایند، می تونید از متخصصین تعمیر آل این وان در نمایندگی رسمی دل مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

دلایل خرابی کارت گرافیک

خب حالا ببینیم که قطعه ای به این مهمی اصلا چرا خراب میشه؟ به طور کلی عوامل مختلفی می تونه باعث بشه که کارت گرافیک درست کار نکنه. اول این که قطعات در کامپیوتر های چند کاره به شکلی چیده شدن که احتمال خرابیشون یه مقداری بالاست. عامل دیگه ای که در خرابی این قطعه موثره، کار کردن سیستم به مدت طولانی هست. وقتی این دستگاه به مدت طولانی و بیش تر از ظرفیتش کار می کنه، فشار زیادی به قطعات وارد می شه و کارت گرافیک یکی از آسیب پذیر ترین قطعاتش هم هست. دلیل دیگه خرابی کارت گرافیک کامپیوتر های چند کاره، نوسانات برق هست. آل این وان با انرژی برق کار می کنه و بروز هرگونه نوسان یا مشکل در جریان برق می تونه قطعات اون رو تحت تاثیر قرار بده. ظرافت ساختاری کارت گرافیک باعث شده که نوسانات برق به شدت به این قطعه آسیب وارد کنه. البته یک مساله دیگه هم وجود داره؛ اینکه به طور کلی سیستم های کامپیوتری بعد از مدتی کار کردن، با مشکلاتی مواجه می شن که یکی از اونها فرسودگی یا خرابی کارت گرافیک هست. در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که خرابی طولانی مدت کارت گرافیک آل این وان دل و تعمیر نکردن اون می تونه منشأ بروز مشکلات جدی تر در دستگاه باشه. از این رو توصیه می کنیم که در اسرع وقت اقدام به بررسی و ترمیم این قطعه به صورت تخصصی کنید.

علائم خرابی کارت گرافیک آل این وان

تشخیص خرابی کارت گرافیک آل این وان، کار خیلی سختی نیست و میشه به راحتی متوجه این مساله شد. اگه علائم و نشانه های خرابی این قطعه رو بدونید، به راحتی می تونید مشکلاتش رو تشخیص بدین و به موقع برای تعمیرش اقدام کنید. یکی از مهم ترین علائم و نشانه های خرابی کارت گرافیک آل این وان دل ، مربوط به زمانی هست که هیچ تصویری از صفحه نمایش پخش نمیشه. همچنین نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته، شطرنجی شدن تصاویر در صفحه نمایش، به هم ریختن رنگها و ارائه ی تصویر سیاه در صفحه نمایش هم از بروز مشکل در قطعه ی مورد بحث نشأت می گیرن. گاهی ممکنه که به محض اجرا کردن یک برنامه یا نرم افزار گرافیکی، سیستم هنگ کنه و هیچ گونه عملیاتی انجام نده. در این صورت هم باید برید سروقت کارت گرافیک و این قطعه رو بررسی کنید. گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen  بعد از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی هم جزء نشانه های و علائم از کار افتادن یا بروز مشکل در کارت گرافیک آل این وان دل به شمار میره. اگه حواستون به این نشونه ها باشه، خیلی راحت می تونید مشکل کارت گرافیک رو قبل از حاد تر شدن برطرف کنید.

تعویض کارت گرافیک آل این وان دل

تلاش همکارهای ما در نمایندگی مجاز دل اینه که کارت گرافیک آل این وان دل رو تعمیر کنن و تا جایی که میشه از تعویضش جلوگیری کنن. ولی گاهی شدت آسیب دیدگی این قطعه خیلی بالاس و راهی جز تعویضش باقی نمی مونه. در این شرایط، باید هرچه سریع تر قطعه ی مورد بحث رو تعویض کنید تا مشکلات اون بیشتر نشه. البته توجه داشته باشین که روند تعویض این قطعه، کار تخصصی و حرفه ای هست و باید توسط تکنسین های مجرب انجام بشه. همچنین ضروری هست که از کارت گرافیک اورجینال برای جایگزینی استفاده بشه تا کامپیوتر مورد نظر بتونه عملکرد مناسبی داشته باشه. قطعات بی کیفیت، به سایر بخش های دستگاه هم آسیب میرسونه و عملکرد کلی اون رو با مشکلات جدی مواجه می کنن.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران، عاملیت رسمی و مجاز فروش و تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ، مانیتور، تبلت، پروژکتور و … کمپانی dell محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده. عرضه ی جدیدترین تولیدات دل به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات تخصصی، بررسی و ترمیم انواع محصولات دل و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستن که نمایندگی دل در تهران ، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی dell به ویژه در زمینه ی تعمیرات تخصصی بهره مند بشین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩