اشتراک گذاری

تعمیر فن کولر گازی شارپ

فن کولر گازی شارپ ، یه قطعه مهم در این دستگاه هست و بخش های مختلفی داره که خرابی هری کدوم از اونا، مشکلاتی رو در عملکرد کلی کولر ایجاد میکنه. با توجه به مشکلاتی که از کار افتادن این قطعه در نحوه کار کلی دستگاه ایجاد میکنه، اهمیت ویژه ای هم در تعمیرات کولر گازی داره. البته تعمیر درست و بی نقص فن، منوط به شناختن بخش های مختلف این قطعه و فرایند کاری هر کدوم از این بخش ها هست. اگه تعمیرکار اطلاعات کافی در مورد فن و قطعات اون نداشته باشه، نمیتونه اونو درست تعمیر کنه و حتی ممکنه باعث خرابی بیشتر دستگاه هم بشه.

به همین دلیل، ما مطلب امروز رو به ارائه اطلاعاتی راجع به فن کولر گازی شارپ و تعمیرات این قطعه اختصاص دادیم تا با ماهیت اون بیشتر آشنایی بشین. نکات ارائه شده به شما عزیزان کمک میکنه که ایرادهای ناشی از خرابی قطعه مورد بحث رو زودتر تشخیص بدین و اقدامات لازم برای تعمیرش رو در زمان مناسب انجام بدین. کارشناس های با تجربه نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران هم در خدمتتون هستن تا تعمیرات فن کولرگازی رو به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام بدن.

تعمیر فن کولر گازی شارپ

مشکلات فن کولر گازی شارپ

مهم ترین مشکل و ایراد فن کولر گازی شارپ ، کار نکردن این قطعه هست. در این حالت فن از کار میفته و باعث میشه که کارکرد کلی دستگاه مختل بشه. وقتی موتور فن میسوزه، این قطعه از کار میفته  و حتی ممکنه کولر روشن نشه یا به صورت ناگهانی خاموش بشه. همچنین گاهی ممکنه فن به صورت ناقص کار کنه و به این ترتیب، فرایند خنک سازی و پرتاب باد دستگاه رو با مشکلاتی همراه کنه. 

چیزی که اهمیت داره اینه که به محض مشاهده مشکل در کارکرد فن کولر گازی sharp با یه تعمیرکار با تجربه و ماهر تماس بگیرین و مشکل رو گزارش بدین. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات شارپ ، به محل انتخابی شما میان و ضمن بررسی دقیق دستگاه، هر اقدامی برای تعمیر فن لازم باشه رو به بهترین شکل انجام میدن.

بررسی دلایل خرابی کولر گازی در فرایند تعمیر فن کولرگازی sharp

تو بخش قبلی گفتیم که اصلی ترین مشکل فن کولرگازی شارپ ، از کار افتادن اونه. حالا به نظر شما چرا فن از کار میفته؟ موارد زیر، اصلی ترین دلایلی هستن که در فرایند تعمیر فن کولر گازی شارپ مورد بررسی قرار میگیرن:

از کار افتادن شفت بیرونی و داخلی موتور

فن، قطعه ای به نام موتور داره که محور اون، دو تیغه در طرفین داره. وظیفه این تیغه ها اینه که هوا رو به داخل کویل ها بکشن و هوای گرم رو از دستگاه بیرون ببرن. یاتاقان هایی هم در موتور هست که اگه شل بشن یا بسوزن، عملکرد فن رو به شدت مختل میکنن. در این حالت، فن از کار میفته و کارکرد عادی خوش رو از دست میده؛ برای رفع مشکل، لازمه که شفت و یاتاقان تعمیر یا تعویض بشن.

خرابی موتور فن

موتور فن یه قطعه دیگه به نام بلبرینگ هم داره که ممکنه فرسوده بشه یا از بین بره. در این صورت، موتور معیوب میشه فن رو از کار میندازه. با تعمیر یا تعویض موتور فن در این حالت، میشه مشکل فن دستگاه رو برطرف کرد و عملکرد کولرگازی رو به حالت عادی بر گردوند.

نیم سوز شدن رله برد

نیم سوز شدن رله برد هم یکی دیگه از مواردیه که در تعمیر فن کولر گازی شارپ بررسی میشه. رله برد، ولتاژ اکثر قطعات کولر رو تامین میکنه و از این جهت اهمیت داره که ولتاژ موتور رو هم تامین میکنه. نیم سوز شدن یا درست کار نکردن این قطعه، موجب از کار افتادن فن میشه و خب طبیعتا، کولر گازی هم در این شرایط درست کار نمیکنه. تعویض رله برد معمولا باعث رفع مشکل میشه.

خرابی سنسور کنترل دما

یکی دیگه از مواردی که منجر به بروز مشکل در عملکرد فن کولرگازی شارپ میشه، خرابی سنسور کنترل دما هست. معیوب شدن این قطعه الکتریکی باعث میشه که علی رغم کار کردن موتور فن، خود فن هیچ فعالیتی نداشته باشه. تیم تعمیراتی نمایندگی مجاز شارپ ، با تعمیر سنسور کنترل دما، بخش مهمی از مشکلات فن رو برطرف میکنن.

نمایندگی شارپ در کرج

نمایندگی شارپ در کرج ، یک مجموعه سازمان دهی شده و مجهزه که تمامی امکانات خودش رو در راستای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر به کاربران استان البرز به کار گرفته. این مرکز ضمن برخورداری از کادری مجرب و استفاده از ابزار و تجهیزاتی پیشرفته، تخصصی ترین خدمات رو در دو حوزه ی فروش و تعمیرات به کاربران ارائه میده. مدیریت نمایندگی شارپ، با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمات رسانی، شعبه ی کرج رو اراه اندازی کرده. به این ترتیب ساکنین محترم مناطق فردیس، هشتگرد، اشتهارد، ساوجبلاغ، اندیشه، ماهدشت، محمدشهر، ملارد و … دیگه نیازی به طی مسافت تا تهران ندارن و می تونن انواع خدمات مورد نیازشون رو در کرج دریافت کنن.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩