اشتراک گذاری

تعمیر فن لپ تاپ توشیبا

لپ تاپ دستگاهیه که قطعات اون به صورت فشرده کنار هم قرار گرفتن و همین مساله باعث میشه حرارتش افزایش پیدا کنه. با توجه به این مساله، فن لپ تاپ توشیبا در این دستگاه تعبیه شده تا ضمن کاهش دمای دستگاه، از  خرابی قطعاتش جلوگیری  کنه. 

وقتی بعد از چند ساعت  کار، دمای لپ تاپ بالا میره، فن وارد عمل میشه و با کاهش  دادن دمای لپ تاپ، از آسیب دیدن قطعاتی مثل مادربرد، cpu و … جلوگیری می کنه. حالا به نظر شما اگه فن خراب باشه یا به هر دلیلی عملکرد درستی نداشته باشه، چه اتفاقی میفته؟

خرابی فن مانع از کاهش دمای دستگاه میشه و به دنبال اون، قطعاتش به شدت آسیب می بینن. بنابراین لازمه که در صورت خرابی فن، خیلی زود اقدام به تعمیر این قطعه کنین. 

همکارای ما تو واحد تعمیرات لپ تاپ toshiba در نمایندگی توشیبا، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و درجه یک، تعمیر و تعویض فن لپ تاپ توشیبا رو انجام میدن. برای آشنایی بیشتر با این قطعه و تعمیراتش، به ادامه مطلب توجه کنین.

تعمیر فن لپ تاپ توشیبا

مشکلات فن لپ تاپ توشیبا

ازاونجایی که فن، وظیفه ی خنک کردن قطعه های  داخل لپ‌تاپ رو بر عهده داره، نحوه ی کار کردن  اون در سلامتی لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار هست. پس شما باید مشکلات این قطعه رو سریعا شناسایی کنین  و در اولین فرصت ، برای رفع این مشکلات اقدامی انجام بدین. 

یک مشکل معمول و عادی برای ی فن، آلودگی این قطعه هست. وقتی به خاطر گرد وغبار، فن لپ تاپ توشیبا دچار آلودگی بشه ، عملکرد این قطعه شدت دچار مشکل میشه و ممکنه که لپ تاپ  تا مرز از کار افتادن پیش بره.

در تعمیر فن لپ‌تاپ toshiba، مشکلات این قطعه از این جهت خیلی حائز اهمیت هست که ممکنه قطعه های دیگه ی دستگاه رو هم در معرض آسیب دیدگی  های جدی قرار بده. مشکل بعدی، کارکردن  بیش از حد فن هست. اگه به خاطر  کارکردن  زیاد و طولانی با لپ‌تاپ، فن به صورت پیوسته مجبور باشه کار کنه، دمای دستگاه بالا میره  و لپ‌تاپ داغ میکنه؛ به دنبال ایجاد این حالت، بخش های مختلف سیستم دچار ایراد میشه.

روش های تعمیر فن لپ تاپ toshiba

یکی از بهترین روش ها برای تعمیر و رفع مشکلات فن لپ تاپ توشیبا ، تمیز کردن این قطعه از گرد و غبار هست. برای تمیز کردن فن، باید به ترتیب زیر عمل کنین:

  • برای تمیز کردن جهت تعمیر فن لپ‌تاپ توشیبا  و رفع مشکل اون، اول باید کابل  برق رو از پریز جدا کنین. با این کار از خطرات احتمالی مربوط به جریان برق پیشگیری میکنین.
  • تو مرحله ی دوم، باید باتری لپ تاپ بیرون بیارین تا در معرض خطر نباشه و البته بتونین به فن دسترسی پیدا کنین.
  •  تو این مرحله شما باید  درپوش زیری لپ‌تاپو باز کنین. این درپوش، مجرایی  برای دسترسی پیدا کردن  به قطعه های داخل دستگاه و معمولا دریچه های جریان هوا هست. پیچ ها رو باز کنیدن و این درپوش رو  بردارین.
  •  چهارمین مرحله ی تعمیر فن لپ‌تاپ توشیبا، استفاده از باد فشار قوی به جهت گرد زدایی این قطعه هست. جهتی که باد وارد دستگاه میشه باید طوری باشه که از داخل به بیرون، گرد و غبار رو پاک کنه و از بین ببره. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات توشیبا توصیه میکنن که این مرحله رو در خارج از منزل و در محیطی باز انجام بدین؛ چرا گرد و خاک موجود، خونه رو آلوده میکنه.

پیشگیری از خرابی فن لپ تاپ

با توجه به این که مشکل اصلی فن لپ‎تاپ توشیبا، جمع شدن گرد و غبار در این قطعه هستش، شما به عنوان صاحب لپ تاپ باید در نگهداری از دستگاهتون توی محیط دور از گردو غبار و پرز توجه ویژه داشته باشید. پیشنهاد ما اینه که  برای جلوگیری  کردن از خرابی این قطعه، دستگاه خودتون رو همیشه توی کیف و یا کاورهای مخصوص قرار بدین. 

اگه محلی که لپ تاپو قرار میدین، در معرض گردو غبار هست، بهتره هر چند وقت یک بار عمل گرد گیری لپ تاپ رو انجام بدین تا بعدا نیاز به تعمیر فن لپ تاپ توشیبا نداشته باشین.

نمایندگی توشیبا در کرج

نمایندگی توشیبا در کرج  ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و مهیا کردن پیشرفته ترین تجهیزات، تونسته خدمات بسیار با کیفیتی رو در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه بده. مدیریت این مرکز ارزش ویژه ای برای رعایت حقوق مشتری قائل هست و در این راستا، بر کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل داره.

در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری رو سرلوحه ی اصلی کار خود قرار داده و در راستای تحقق این امر به صورت عینی و واقعی تلاش میکنن. لازمه بدونین که نمایندگی توشیبا در کرج، خدماتی مثل فروش محصولات toshiba، تعمیرات تخصصی این محصولات و نیز خدمات پس از فروش رو در سطحی گسترده به کاربران محترم شهرهای انیدشه، اشتهارد، هشتگرد، طالقان، ساوجبلاغ، فردیس، ملارد و … ارائه میده.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩