اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر شارپ

تعمیر درام پرینتر شارپ، یکی از رایج ترین راه حل های حل مشکل چاپ در دستگاه پرینتر است. درام استوانه ای است که با مواد خاص پوشیده شده و با دریافت نور از خود خواص الکتریکی نشان می دهد. با ولتاژ شارژ شده و با نور دشارژ می شود. ذاتا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین روست که تعمیر درام پرینتر شارپ به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد.

تعویض فن لپ تاپ دل

حساسیت های رایج در تعمیر درام پرینتر شارپ

گویی این قطعه بیش از اینکه به آزادی و نور نیاز داشته باشد، دوست دارد در محفظه ای تنگ و تاریک و بدون نور زندانی باشد. این شرایط بهترین حالت برای حفظ سلامت درام است. همان اندازه که درام از نور فراری است به همان اندازه هم در مقابل ضربه حساس و آسیب پذیر است.

 اگر درام در مقابل نور قرار بگیرد یا به هر دلیلی ضربه ای به آن وارد شود، کیفیت و کارایی خود را از دست خواهد داد. با رعایت این نکات ساده به راحتی می توانید برای تعمیر درام پرینتر شارپ خود اقدام کنید.

چگونگی تعمیر درام پرینتر شارپ

با همه حساسیت هایی که برای درام وجود دارد باز هم تعمیر درام پرینتر شارپ توسط خود کاربر عملیاتی پیچیده و غیر ممکن نیست.البته به شرط آنکه دقت و احتیاط لازم را به کار ببرد. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که بهترین و اولین کاری که برای بالا بردن کیفیت درام می توان انجام داد، حفظ نظافت آن است.

برای این کار باید درام را در فواصل زمانی معین و مشخص با دستمال بدون پرز تمیز کنید. نکته مهم در این مسیر تمیز نگه داشتن کارتریچ هم هست. چون درام در داخل کارتریچ جاساز شده است.

اهمیت تعمیر درام پرینتر شارپ

بین سطح کاغذ و سطح یک درام اختلاف بسیار کمی وجود دارد. درام‎ها به خراش حساس هستند و این خراش ها باعث می شوند علامت های دائمی در هر نسخه ی چاپ، ظهورکند. برخی از مواد همچنین می توانند توانایی خود برای نگهداری یا مقاومت در برابر شارژ را از دست بدهند که باعث می شود تونر به درام نچسبد.

اگر تونر به صورت الکتروستاتیکی به درام جذب نشود، پرینت انجام نمی‎شود. هر درام یک عمر مفید دارد، بعد از آن نقطه از دست دادن شارژ شروع خواهد شد. اختلال در درام، اختلال در تصویر را به دنبال خواهد داشت.

مثلا ظاهر شدن خطوط و نقاط غیر عادی.برای تعمیر درام پرینتر شارپ  معمولا در هر سه بار شارژ کارتریج پرینترهای لیزری تک کاره تک رنگ درام تعویض می شود. در پرینترهای لیزری چهار کاره یا پرینترهای لیزری بهتر است اصولا با هر بار شارژ کارتریچ درام هم تعویض شود یا حداکثر با هر دو بار شارژ کارتریچ.

دلایل اهمیت تعویض و تعمیر درام پرینتر شارپ

در صورت زخمی بودن درام:

افتادن کارتریج و ضربه وارد شدن به درام، باعث زخمی شدن کارتریج می‌شود، همچنین قرار دادن برگه مگنه‌دار داخل دستگاه پرینتر، باعث برخورد منگنه به درام می‎شود و آن را زخمی می‌کند. در این شرایط تعمیر درام پرینتر شارپ و گاهی نیز به ناچار تعویض چاره ساز خواهد بود.

در صورتی که حجم کار بالا باشد:

اگر تعداد پرینت‌های گرفته شده در زمان کوتاه بالا باشد، درام کارتریج مستهلک می‌شود و باید آن را تعمیر و تعویض کرد. اگر همان تعداد پرینت، با فاصله و در زمان بیشتری گرفته شود، درام کمتر آسیب می‌بیند.

زمانی که برای اولین بار کارتریج اصلی را شارژ می‌کنیم:

در بیشتر مواقع و در زمان شارژ اولیه کارتریج، حتی در صورت نو بودن درام این قطعه باید تعویض شود، به دلیل اینکه تونر و تمام قطعات در کارتریج اصلی، اورجینال هستند. همچنین با توجه به این نکته که در زمان شارژ کارتریج، پودری که در تمام مراکز شارژ استفاده می‌کنند، غیر اصلی می‌باشد و با درام کارتریج هماهنگ نیست و کیفیت چاپ را بسیار پایین می‌آورد، بهتر است که همزمان درام هم تعویض شود.

تعمیرات شارپ

واحد تعمیرات شارپ با کمک متخصصان و کارشناسان ارشد و پایه در بخش تعمیرات تلاش می کنند همواره در صدر انتخاب کاربران قرار گیرد. این واحد با جزئی و تخصصی کردن بخش تعمیرات توانسته گامی مهم و اساسی در حوزه تعمیرات بردارد.

امروزه مراکز تعمیراتی متعدد به صورت قارچی در حال رشد هستند و ادعاهای بیشماری دارند که هرگز نمی توانند به آنها جامه عمل بپوشانند. در چنین شرایطی وجود یک مرکز امن و مطمئن نقطه آرامشی خواهد بود برای کاربرانی که بارها و بارها به دست افراد نا کارآمد و بی سواد مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. مرکز تعمیرات شارپ خاطره ای خوش از یک تعمیر درست را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ برای ارائه بهترین خدمات مربوط به فروش و برگزاری دوره های آموزش تعمیرات آماده خدمت رسانی به همه مشتریان عزیز می باشد. این واحد با تکریم مشتری و حفظ رضایت او در هر شرایط و حالتی تمام سعی خود را می کند تا خدمات یکتا و بی نظیری را به کاربران خود ارائه دهد. اصل مشتری مداری مقدم بر همه اصول این واحد است. کادر مجرب نمایندگی شارپ با حمایت همیشگی و همه جانبه خود از کاربران درگاه امن و مطمئنی است برای یک خرید هوشمندانه.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩