اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ و نکات مربوط به آن را در این مطلب بررسی می کنیم. لازم است بدانید که با توجه به وجود قطعات و بخش های مختلف در این قطعه، تعمیر بک لایت طیف وسیعی را شامل می شود. از این رو، بررسی و ترمیم آن نیازمند برخورداری از تخصص و تجربه ویژه ای می باشد.

در نمایندگی شارپ، جمعی از ماهرترین تعمیرکاران این حوزه، تعمیر بک لایت تلویزیون را بر عهده دارند. به مدد بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در این مرکز، کاربران می توانند خدماتی تخصصی را دریافت نموده و شاهد عملکرد مطلوب تلویزیون خود باشند. در ادامه، نکات دیگری را در مورد تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ مورد بررسی قرار می دهیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

قطعات مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، بک لایت تلویزیون از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از قطعات مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ را می توان لامپ های فلورسنت عنوان کرد. این لامپها که تعداد آنها بین ۱۰ تا ۱۸ عدد در مدل های مختلف متفاوت است، در صورت خراب شدن یا سوختن می توانند روی عملکرد بک لایت تاثیر سوء داشته باشند.

همچنین مدارها و قطعاتی نیز در بک لایت وجود دارند که وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز لامپها را بر عهده دارند. البته در تلویزیون های امروزی، لامپ های فلورسنت جای خود را به نمونه های ال ای دی داده اند. انتظار می رفت که این مساله، خرابی های بک لایت را کاهش داده و یا به طور کلی حذف نماید، اما همچنان شاهد نقایص این قطعه هستیم. بدیهی است که با وجود لامپ های LED، تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ با تغییراتی مواجه شده است.

علامت هشدار دهنده خرابی بک لایت:

انواع مدل های تلویزیون شارپ، در صورت بروز مشکل در قسمت بک لایت، یک نشانه بسیار مهم از خود به نمایش می گذارند. اگر تلویزیون شما صدا را به خوبی پخش کرد اما تصویری ارائه نداد، این اتفاق را به منزله یک علامت هشدار دهنده در نظر بگیرید.

در صورت بروز این مساله، لازم است که هرچه زودتر با یک تعمیرگاه معتبر تماس گرفته و اقدامات لازم برای تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ خود را انجام دهد. فراموش نکنید که مزمن شدن آسیب های بک لایت ممکن است موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری در تلویزیون شود.

روش های تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

به عنوان یکی از مهم ترین روش های تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ، می توان به تعویض لامپ های این قطعه اشاره کرد. در صورت بروز مشکل عدم پخش تصویر در تلویزیون، لامپ های بک لایت مورد بررسی قرار می گیرند. سپس لامپ های سوخته با نمونه های اورجینال و با کیفیت تعویض می گردند. 

به این ترتیب، مشکل دستگاه برطرف می شود. لازم به ذکر است که در تلویزیون های قدیمی تر، لامپ های فلورسنت و در مدل های امروزی، لامپ های ال ای دی مورد بررسی و تعویض قرار می گیرند.

البته در این مورد باید به بخش ماژور و صفحات پولاریزه موجود در بک لایت توجه کرد. برای دسترسی به لامپها، نیاز به برداشتن این قطعات بوده و این کار، ظرافت های خاص خود را می طلبد. همچنین وارسی دقیق و تعمیرات تخصصی مدارهای بک لایت را نیز باید به عنوان یکی دیگر از روش های تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ معرفی کرد. با ترمیم نواقص این بخش ها، میزان ولتاژ مورد نیاز لامپ ها کنترل شده و از سوختن لامپ ها جلوگیری می شود.

تعویض پنل

همانطور که گفتیم، برای تعویض لامپ های موجود در بک لایت و دسترسی به آنها، باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه این قطعه را برداشت. این کار، به دلیل ضخامت بسیار کم ماژور، ممکن است موجب شکستن این قطعه حساس شود. به دلیل این حساسیت ها، همکاران ما در روند تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ، اقدام به تعویض کامل پنل این دستگاه می کنند.

البته از آنجا که تعویض پنل هزینه بسیار بالایی را برای کاربران در پی دارد، به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، اگر هیچ یک از روش های تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در رفع مشکل این قطعه موثر واقع نشود، اقدام به تعویض پنل این دستگاه می گردد.

واحد تعمیرات تلویزیون شارپ

در واحد تعمیر تلویزیون شارپ ، کلیه خدمات مربوط به رفع معایب این محصول ارائه می شود. در این واحد تجهیزات مدرنی وجود دارد که عملیات تعمیر را برای تعمیرکاران راحت تر می کند. متخصصین حاضر در این مرکز، مهارت و تجربه لازم را در امر رفع معایب این دستگاه داشته و قادرند خدمات با کیفیتی را به کاربران ارائه دهند. لازم به ذکر است که تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ نیز در این واحد به صورت تخصصی و با رعایت همه حساسیت ها انجام می گردد.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ اقدامات گسترده ای را در حوزه فروش و تعمیر محصولات این کمپانی به کاربران ارائه می دهد. در زمینه فروش، این نمایندگی فروشگاه هایی را راه اندازی کرده است که در آنها جدیدترین محصولات شارپ به صورت اورجینال عرضه می گردد.

در این مراکز همچنین کارشناسانی حضور دارند که مشتریان را در خرید همراهی می کنند. اشراف و تسلط این کارشناسان بر قطعات و مشخصات فنی موجب شده که اطلاعات جامعی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. تلاش کارکنان نمایندگی شارپ در جلب رضایت کاربران، این مرکز را به محلی قابل اعتماد برای آنها تبدیل کرده است.

واحدهای تعمیرات شارپ

به منظور تعمیر تخصصی هریک از محصولات شارپ خود، می توانید به واحدهای تعمیرات شارپ  مراجعه کنید. هر یک از تولیدات این شرکت، در یکی از این واحدها و به صورت تخصصی مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرند.

استفاده از ابزار پیشرفته و برنامه ها و روش های به روز را می توان از جمله مزایای واحدهای تعمیرات شارپ به شمار آورد. لازم به ذکر است که تعمیرکاران این واحدها، کارشناسان دوره دیده حوزه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی هستند. تجربه طولانی مدت این افراد به آنها این امکان را داده که ضمن استفاده از ابزار و روش های موجود، تعمیرات تخصصی و بی نقصی را به کاربران ارائه دهند.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩