اشتراک گذاری

ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی

ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی با مصرف کمتر برق فقط محدود و منحصر به خود دستگاه نمیشه. بلکه عوامل محیطی بسیاری میتونه در قدرت خنک کردن این دستگاه موثر باشه. مثلا استفاده کردن از لامپ هایی با وات کمتر، بستن راه های ورورد هوای گرم مثل درزهای پنجره ها با درزگیر، استفاده کردن از رنگ های روشن برای دیوارها برای بازتاب طبیعی نور و روشن کردن طبیعی محیط و در نتیجه استفاده کمتر از لامپ، استفاده کردن از هود در آشپزخانه همزمان با روشن بودن کولرگازی و استفاده از دستگاه های رطوبت گیر در آب و هوا های شرجی از جمله اقدامات جانبی هستن که اگه رعایت بشن، کولر میتونه بهتر کار کنه و خنکای بیشتری به کاربر بده.ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی و تعمیر کولرگازی در نمایندگی لوازم خانگی توشیبا انجام میشه.

ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی

ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی برای مصرف کمتر برق

 قرار دادن کولرها در قسمت شمالی ساختمان

اینکه یونیت داخلی و یونیت خارجی کولر گازی در کجای ساختمون قرار بگیره و نصب بشه، خیلی خیلی مهمه. توجه به این نکته هم یکی از ترفندهای افزایش سرمای کولرگازیه که به صورت ناخودآگاه سرمای دستگاه رو بیشتر میکنه. توجه داشته باشین که با قرار دادن موتور کولرها در مکانی دور از نور خورشید و در سایه میتونین راندمان دستگاهتون رو بالا ببرین. برای انتخاب جای مناسب و نصب درست و اصولی حتما باید از یه نصاب ماهر کمک بخواین.

عوض کردن ماهانه فیلتر های کولرگازی

اگه فیلتر هوای کولر گازی یا کندانسور کولر شما کثیف باشه، باعث وارد شدن فشار بیشتر به کمپرسور کولر گازی میشه و در نتیجه مصرف برق بالا میره. یکی دیگه از ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی اینه که کولر رو درست و به موقع سرویس کنین. فیلتر کثیف یا مسدود باعث میشه که ذرات کثیف به داخل کانال برگرده و در نهایت مشکلات جدی برای کولر ایجاد کنه. بنابراین هر از چند گاهی فیلترها  رو عوض کنین و پنل خارجی رو سرویس کنین. با این کار میتونین میزان مصرف برق کولر رو تا ۱۰ درصد کاهش بدین.

توجه به برچسب انرژی کولر

مسلمه که اگه از کولری گازی اینورتر و با سطح انرژی A یا B استفاده کنین، به صورت ناخودآگاه مصرف برقتون خیلی خیلی کم میشه. استفاده از این مورد از ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی فقط با انتخاب درست شما امکان پذیره. چون اصولا اینورترها متناسب با میزان مصرف، دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) رو افزایش یا کاهش میدن.

توجه داشته باشین که هنگام خرید یه کولرگازی حتما به EER دستگاه مورد نظر توجه کنین. چون ممکنه دستگاهی آمپر مصرفی کمی داشته باشه و راندمان سرمایشی اون به اندازه مورد نظر شما نباشه، یعنی مثلا شما دستگاه ۲۴ هزار خریداری میکنین، ولی دستگاه راندمان سرمایشی پایین تری داره و باید بیشتر کار کنه تا محیط شما خنک بشه و همین امر باعث میشه که دستگاه مصرف برق بیشتری داشته باشه.

ظرفیت دستگاه رو با توجه به نیازتون انتخاب کنین

یکی دیگه از ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی اینه که شما کولری متناسب با ظرفیت منزلتون انتخاب کنین تا ۲۰ درصد میزان مصرف برق دستگاه به صورت خود به خود کم بشه. به طور کلی برای انتخاب یه کولر مناسب به این نکته توجه کنین که اگه در طبقه آخر ساکن هستین و بالای واحد شما پشت بامه، به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان در تابستان و انتقال حرارت اون به واحد زیر سقف ناگریز باید به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا سالن برای مسکونی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و برای اداری و تجاری ۹۰۰- ۱۲۰۰BTU  ظرفیت برودتی در نظر بگیرین؛ ولی اگه در طبقات وسط ساختمان ساکن هستین، به ازاء هر متر مربع میتونین برای مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ و برای اداری و تجاری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU ظرفیت برودتی در نظر بگیرین.

از ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنین

این نمونه از ترفندهای افزایش سرمای کولرگازی یه ترفند کاربردیه که کمتر کسی از اون استفاده میکنه. ترموستات وسیله ای برای تنظیم دمای محیطه. یه ترموستات قابل برنامه ریزی باعث حفظ دمای مناسب در زمانی میشه که شما خونه نیستین. شما با برنامه ریزی این ترموستات فرمانی صادر میکنین که کولر گازی در زمان عدم نیاز شما خاموش بشه یا با حداقل کارکرد روشن باشه.

نمایندگی کولرگازی توشیبا

نمایندگی کولرگازی توشیبا با همکاری مرکز سخت افزار ایران تسهیلات و امکانات فراوانی در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کولرگازی توشیبا ارائه میده. سرویس ها و خدمات نمایندگی کولرگازی توشیبا همراه با تضمین های معتبر و کتبیه. این نمایندگی با تامین نیاز های کاربران کولرگازی توشیبا موفق شده که رضایت همه جانبه اونا رو به دست بیاره. برای استفاده از خدمات این نمایندگی تماس بگیرین.

5/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩