اشتراک گذاری

بین لپ تاپ و دسکتاپ کدام را انتخاب کنیم؟

بین لپ تاپ و دسکتاپ کدام را انتخاب کنیم؟ یکی از سوالات متداول کاربران است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. در وهله ی اول نوع کاربری مشتری از یک دستگاه تعیین کننده ی انتخاب آن ها است. قابلیت ها و تفاوت های دسکتاپ و یا همان کامپیوتر و رومیزی با لپ تاپ در مرحله ی دوم اهمیت پیدا می کند. یکی از مسائل مهم در انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ داشتن فضای مناسب برای خرید کامپیوتر رومیزی می باشد.

در قدم اول اگر فضای مناسب برای نگهداری از دسکتاپ را ندارید بهتر است لپ تاپ را انتخاب کنید. .در صورتی که دسکتاپ ها در فضاهای نامناسبی مورد استفاده قرار بگیرند دچار آسیب دیدگی خواهند شد، زیرا همانند لپ تاپ ها امکان جا به جایی و انتقال آن ها به راحتی فراهم نمی شود. در ادامه به بررسی معیار های انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ و آشنایی با مزایا و معایب هر دو دستگاه می پردازیم. همراه ما باشید.

بین لپ تاپ و دسکتاپ کدام را انتخاب کنیم؟

معیار های انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ

قیمت

برای برخی نکات اولین و مهم ترین گزینه در انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ قیمت آن ها می باشد. لپ تاپ در ابتدای تولید قیمت بسیار بالایی داشتند و به همین علت خرید این دستگاه تنها برای قشر خاصی امکان پذیر بود. به عبارتی هزینه ی خرید یک کامپیوتر رومیزی نسبت به لپ تاپ بسیار کمتر بود. به همین علت در ابتدای کار اغلب افراد دسکتاپ ها را ترجیح دادند.

در گذر زمان قیمت لپ تاپ ها کاهش یافت و دسته بندی آن ها متناسب با نیاز کاربران در گروه های متفاوتی قرار گرفت. برای مثال لپ تاپ هایی برای گیمر ها و یا برای گرافیست ها به صورت مجزا طراحی شد. با توجه به کاهش قیمت لپ تاپ ها هنوز هم قیمت بالاتری نسبت به دسکتاپ ها دارند.

توانمندی

در انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ بررسی توانمندی دستگاه یکی از اساسی ترین معیار ها به شمار می رود. برای مثال در صورتی که شما به صورت مداوم با این نوع دستگاه ها سر و کار دارید انتخاب دسکتاپ برای شما بهتر است زیرا این دستگاه امکان کارکرد به مدت زمان های طولانی را دارد در حالی که لپ تاپ این گونه نیست. از دیگر توانمندی های دسکتاپ ها نسبت به لپ تاپ امکان ارتقاء و تعویض قطعات می باشد که برای لپ تاپ ها امکان پذیر نیست.

تنها قطعات قابل تعویض در لپ ها رم و هارددیسک می باشد در صورتی که قطعه ی دیگری به جز این دو به تعویض نیاز داشته باشد شما مجبور به خرید یک لپ تاپ جدید خواهید بود. از دیگر توانمندی پی سی ها یا همان دسکتاپ امکان استفاده از چندین کارت گرافیک به صورت همزمان برای اجرای انواع بازی ها می باشد. در حالی که به دلیل محدودیت فضای لپ تاپ امکان نصب چندین کارت گرافیک وجود ندارد.

به یاد داشته باشید کارکرد کارت گرافیک در نهایت توان نیاز به انرژی برق قوی دارد. در صورتی که برق مورد نیاز تامین نشود وجود یک یا چند کارت گرافیک تاثیری در عملکرد دستگاه نخواهد داشت.

در صورتی که قصد خرید یکی از محصولات سونی را دارید برای دریافت مشاوره رایگان با نمایندگی سونی تماس بگیرید.

سرقت

از دیگر مواردی که در انتخاب لپ تاپ و دسکتاپ مهم است توجه به امکان سرقت لپ تاپ است که این موضوع برای دسکتاپ به هیچ عنوان مطرح نیست. امکان به سرقت رفتن لپ تاپ نسبت به دسکتاپ چندین برابر است. به همین علت با وجود ویژگی امکان جا به جایی لپ تاپ باید به امکان به سرقت رفتن ان نیز توجه ویژه داشته باشید، زیرا کاربران معمولا اطلاعات و عکس های شخصی خود را در این دستگاه ها ذخیره می کنند . در نتیجه به سرقت رفتن آن دردسر های بسیار را برای کاربران در پی خواهد داشت.

جا به جایی

امکان جا به جایی معمولا اولین دلیل انتخاب لپ تاپ یا نوت بوک می باشد. وزن و حجم کم این دستگاه سبب می شود تا کاربران به راحتی آن را در هر جایی با خود حمل کنند. برای مثال کاربرانی که به دلیل شغلشان ناچار هستند تمامی اطلاعات موجود در لپ تاپ را حتی در سفر، تاکسی و… به همراه داشته باشند لپ تاپ برایشان ابزاری بسیار کاربردی می باشد. بنابراین در صورتی که به جا به جایی دستگاه خود نیاز دارید دسکتاپ به هیچ عنوان گزینه ی مناسبی نیست.

مزایا و معایب دسکتاپ

مزایا

  • قدرتمندی سخت افزاری و نرم افزاری
  • امکان ارتقاء تمامی بخش های دستگاه

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩