اشتراک گذاری

اسمبل کردن کامپیوتر دل

اسمبل کردن کامپیوتر دل یکی از کارهایی که خیلی ها دوست دارن درباره اون اطلاعات داشته باشن تا بتونن خودشون این کار رو انجام بدن. برای اسمبل کردن کامپیوتر دل باید یه چیزایی رو بلد باشین و از عهده بعضی از کارا بر بیاین تا بتونین درست و حسابی اونو انجام بدین. خب مشخصه که منظور ما از اسمبل کردن کامپیوتر، همون جمع کردن اونه. برای اسمبل کردن کامپیوتر دل باید نکته های زیادی رو در نظر بگیریم که به هیچ وجه نمیشه از اونا چشم پوشی کرد.

در هنگام خرید یه سیستم رایانه ای شخصی با توجه به نکات ضروری و مهم به راحتی می تونین بهترین قطعات و سازگارترین اونا رو انتخاب و خریداری کنین. فراموش نکنین که انتخاب نوع سیستم و قطعات اون رابطه تنگاتنگی با نوع استفاده شما داره. برای اسمبل کردن کامپیوتر دل توجه به این نکته لازم و ضروریه که دقیقا می خواین با سیستم رایانه ای تون چه کاری انجام بدین؛

اسمبل کردن کامپیوتر دل

 نحوه اسمبل کردن کامپیوتر دل

برای اسمبل کردن کامپیوتر دل باید مرحله به مرحله پیش بریم. بعد از خرید قطعات لازم و متصل کردن اونا به هم یه سیستم یارانه ای ساخته میشه. برای متصل کردن این قطعات هم به زمان و هم به مهارت نیاز داریم. توصیه ابتدایی برای اسمبل کردن کامپیوتر دل اینه که ترجیحا تمام مراحل رو به ترتیب و پشت سر هم اجرا کنید تا با مشکلی روبه رو نشین.

نکات مهم برای اسمبل کردن کامپیوتر دل

برای شروع کار اسمبل کردن کامپیوتر دل باید الکتریسیته ساکن بدن رو از بین ببرین. چون الکتریسیته ساکن بدن یه تهدید نامرئیه که میتونه به قطعات حساس، از جمله مادربرد و CPU صدمه بزنه. برای این کار از دستکش ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنین. البته یکسری دستبدهای مخصوص هم برای از بین بردن الکتریسیته ساکن بدن وجود دارن. شما به یه زمین بدون فرش و موکت نیاز دارین تا جریان بدن شما به زمین خالی بشه. همچنین در حین انجام کار هر چند ثانیه یه بار به یه فلز برای خالی شدن الکتریسیته ساکن دست بزنین.

موقع اسمبل کردن کامپیوتر دل به این نکته ساده اما خیلی مهم هم توجه کنین که قطعات رو درست و به شکل صحیح بردارین. مثلا قطعاتی مثل CPU پین هایی دارن که ممکنه با یه اشتباه کوچک شکسته بشن. قطعات رو از لبه ها بلند کنین. کابل های داخل کیس رو هم مرتب و به ترتیب وصل کنین.

حالا برای اسمبل کردن کامپیوتر دل همه قطعات رو در یکجا جمع کنین و ابزار لازم رو آماده کنین. شما به یه پیچ گوشتی چهارسو کوچیک به همراه یه قیچی یا یه چاقو برای باز کردن جعبه ها و یک دم باریک نیاز دارین. پردازنده، مادربورد، حافظه، هارد، کارت گرافیک، کیس و منبع تغذیه. همه این قطعه ها باید درست انتخاب و خریداری شده باشن. یعنی اینکه از لحاظ ساختاری باید با هم سازگاری داشته باشن.

مراحل اسمبل کردن کامپیوتر دل

اول درب کناری کیس رو باز کنین و سپر I/O مادربرد رو نصب کنین. ممکنه برای جا انداختن سپر نیاز به کمی فشار آرام داشته باشین. حالا نوبت نصب مادربرده. داخل کیس تعدادی پیچ و جای پیچ وجود داره که مادربرد رو نگه میداره. جای پیچ ها کاملا واضحن و راحت می تونین مادربرد رو جا بزنید و با سپر I/O هماهنگ کنین.

کابل های متعددی در داخل کیس از اول وجود دارن که متصل به کلید روشن خاموش، کلید ریست، ال ای دی فعالیت هارد و.. هستن. همچنین پین هایی بر روی مادربرد وجود دارن که برای اتصال اونا هستن. هر پین را دقیقا باید در جای مناسب خود قرار بدین. برای فهمیدن مکان مناسب اتصال هر پین به دفترچه راهنمای مادربرد مراجعه کنین.

نصب CPU

 در این مرحله از اسمبل کردن کامپیوتر دل باید سی پی یو رو نصب کنین. مکان قرار گیری CPU یه پنل برجسته مربعیه. برای باز کردن پنل، دسته کناری اونو به پایین فشار داده و سپس به سمت بغل بکشید و به بالا ببرید تا باز بشه.  اگه CPU شما اینتل باشه در کناره های اون دو شکاف وجود داره که محل قرار گیری صحیح رو نشون میده و اگه CPU شما ساخت AMD باشه در یکی از کناره های  اون یه علامت طلایی رنگ هست که مکان صحیح رو نشون میده.

قبل از نصب CPU باید مقداری خمیر سیلیکون هم بر روی CPU بریزید. حالا فن سی پی یو رو نصب کنین. بعد از گذاشتن فن بر روی CPU چهار پین کناری اونو به پایین فشار بدین و بچرخونین. سیم فن سی پی یو رو به مادربرد متصل کنین.

نصب رم

 محل نصب رم روی مادربرد کاملا مشخصه. معمولا در مادربرد ها 4 یا 2 اسلات رم وجود داره. وقتی میخواین رم رو جا بزنین اونو آروم فشار بدین تا یه صدای تق بشنوید.

 نصب کارت گرافیک

در این مرحله از اسمبل کردن کامپیوتر دل باید کارت گرافیک رو نصب کنین. کارت گرافیک رو روی اسلاتی قرار بدین که به هیت سینک مادربرد نزدیک تره. بعد از پیدا کردن مناسب ترین اسلات برای جا زدن کارت گرافیک، محفظه پشتی اونو در کیس جدا کنین. در اسلات های PCI نیز یه قلاب وجود داره که قبل از جا زدن کارت گرافیک باید اونو به پایین بکشین و سپس کارت گرافیک رو جا بزنین.

اگر میخواین قطعات دیگه ای مثل کارت بلوتوث، اینترنت و … رو نصب کنین، باید مثل نصب کارت گرافیک عمل کنین.

نصب درایو های حافظه

هارد ها و SSD ها رو هم در مکانی معین در داخل کیس نصب کنین. بعد از وارد کردن هارد در قاب قلاب دار اونو وارد کیس در محل مشخص شده کنین تا کاملا جا بیوفته و محکم در جای خودش قرار بگیره. برای اتصال هارد ها و SSD به مادربرد از کابل SATA استفاده کنین. اگه مادربرد شما هم دارای پورت های SATA 2 و هم دارای پورت های SATA 3 است، بهتره که هارد ها رو به پورت های SATA 3 متصل کنین تا هارد ها سرعت بالاتری داشته باشن.

مراحل آخر اسمبل کردن کامپیوتر دل

به همین ترتیب درایو های نوری را در کاور جلویی کیس نصب و به پورت SATA 2 متصل کنین. پاور را در بالای پشت کیس نصب و بزرگترین سوکت اونو به مادربرد متصل کنین. توجه کنین که پورت کنار درگاه CPU هم برای برق رسانی به CPU است. در کنار اسلات های PCI نیز پورت های دارای 6 و یا 8 پین وجود داره که برای برق رسانی به کارت گرافیک و.. هستن؛ اونا رو هم وصل کنین.  در کل تمام سوکت های برق مادربرد رو متصل کنین. یه بار کامل همه اتصالات رو چک کنین و در نهایت درب کیس رو ببندین و پیچ های اونو هم محکم کنین.

حالا توی این مرحله از اسمبل کردن کامپیوتر دل باید سیستم رو روشن کنین و با بالا اومدن سیستم وارد محیط بایوس بشین و از طریق یه دیسک یا فلش بوتیبل، سیستم عامل مورد نظرتون رو نصب کنین.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران برای همه کاربرای دل راه اندازی شده. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و خدمات متنوع و خوبی رو به کاربرا ارائه میده. توی حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دل بهترین و مطمئن ترین خدمات رو می تونین از نمایندگی دل در تهران دریافت کنین. همه سرویس ها و خدمات نمایندگی دل در تهران برای کاربرای تهرانی و شهرستانی در یه سطح کیفیه و همیشه همراه با تضمین های معتبره. می تونین با یه تماس کوچیک از نحوه خدمات رسانی مطلع بشین و از انبوهی از سرویس های ویژه بهره مند بشین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩