اشتراک گذاری

ارورهای رایج دوربین کانن

ارورهای دوربین کانن مجموعه کدهای خطایی هستند که وجود مشکل در یکی از بخش های این دستگاه را به اطلاع کاربران می رسانند. وقتی یکی از بخش های عملکردی و یا قطعات داخلی دوربین دچار مشکل می شود، ارورهایی در صفحه نمایش آن به نمایش در می آیند که کاربر با توجه به آنها، متوجه مشکل می شود. در واقع صدور این کدها به شما کمک می کند که در زمان مناسب، مشکل را برطرف کرده و به این ترتیب، از بروز آسیب های جدی تر در دستگاه جلوگیری نمایید. لازمه این امر این است که شما به عنوان یک کاربر، با مفهوم هریک از این ارورها آشنا بوده و بدانید که معنای کد خطای صادر شده چیست. ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی رایج ترین ارورهای دوربین کانن ، مفهوم هریک از این کدها را به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین شما می توانید با مطالعه این مطلب، با روش های رفع این ارورها آشنا شده و مشکل را پیش از جدی شدن برطرف نمایید. گفتنی است در صورت عدم رفع مشکل، می توانید از  متخصصین تعمیرات دوربین در نمایندگی کانن کمک بگیرید.

ارورهای دوربین کانن

رایج ترین ارورهای دوربین کانن

چند مورد از رایج ترین اروهای دوربین کانن عبارتند از:

Err 02

ارور Err 02 در بین کاربران و کارشناسان به خطای کارت حافظه شهرت دارد. وقتی کارت حافظه یا رم در دستگاه شناسایی نمی شود و یا از دسترس خارج می گردد، این روز در صفحه نمایش ظاهر می شود. با بررسی و رفع مشکل کارت حافظه، این کد خطا نیز برطرف می گردد.

Err 04

Err 04 یکی دیگر از ارورهای دوربین کانن است که پر شدن کارت حافظه و عدم ظرفیت این قطعه برای اطلاعات جدید را نشان می دهد. برای برطرف کردن این ارور باید کارت حافظه را خالی کنید.

Err 05

اگر عملکرد فلاش دوربین دچار اختلال یا مشکل باشد، ارور Err 05  در نمایشگر دستگاه ظاهر می شود. در این شرایط یا فلاش گیر کرده و باز نمی شود و یا یک شئ خارجی در آن گیر کرده است. فلاش قطعه حساسی است و بهتر است که برای بررسی و ترمیم آن از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات کانن کمک بگیرید.

Err 20

Err 20 جزء کدهای خطایی است که بروز یک اختلال مکانیکی را به کاربر اعلام می کند. چنانچه دوربین برای عملکرد در قسمت های شاتر ، دیافراگم و… دچار خطا و یا قفل شده باشد، این کد در نمایشگر ظاهر می شود. با این پیغام خطای به وجود آمده را به کاربر اعلام می کند. البته این کد به صورت واضح اعلام نمی کند که دقیقا کدام قسمت دچار اختلال شده است؛ به همین دلیل هم باید برای بررسی و تعمیر قطعات مکانیکی دستگاه از تعمیرکاران مجرب ما در نمایندگی رسمی کانن کمک بگیرید.

Error 99

به طور کلی معمولا دوربین هایی که در سال های پیش از 2007 تولید شده اند با پیغامی تحت عنوان Error 99 مواجه می شوند. این کد نشان دهنده مشکلات و اختلالات نا مشخصی است که دوربین قادر به شناسایی آنها نیست. به طور کلی می توان گفت مشکلاتی که با Error 99 به کاربر نمایش داده می شوند، ارتباطی با ارور هایی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم نداشته و مجزا از آن ها هستند. همان طور که پیش تر اشاره کردیم این ارور به قسمت خاصی اشاره نداشته و در هر دوربین ممکن است به دلایل مختلفی نشان داده شود.

ارور Err 10 اختلال فایل:

از سال 2007  به بعد دوربین های پیشرفته تری مثل EOS-5D MK II و… تولید شدند که کد خطای آن ها نیز در موارد بیشتری فعال بود و کاربر را از مشکل به وجود آمده آگاه می کرد. کانن در دوربین های جدیدش امکانی را فراهم کرده که علاوه بر صدور ارور، توضیحاتی در مورد مفهوم آن نیز به نمایش در بیاید. به این ترتیب شما می توانید راحت تر مشکل را تشخیص داده و اقدام به رفع آن نمایید. یکی از ارورهای دوربین کانن در مدل های جدید تر، Err 10 است که اختلال فایل را نشان می دهد. این کد زمانی صادر می شود که امکان نوشتن فایل بر روی کارت حافظه وجود نداشته باشد.

Err 06

یکی دیگر از رایج ترین ارورهای دوربین کانن ، Err 06 است که وجود یک اختلال در سیستم تمیز کننده حسگر را به اطلاع کاربران می رساند. رفع این ارور نیاز به مهارت و تخصصی دارد که تنها از عهده کارشناسان زبده و مجرب این حوزه بر می آید.

Err 30

اختلال شاتر در دوربین های canon با کد Err 30 نمایش داده می شود. در واقع این ارور بیان می کند که شاتر خراب شده و کار نمی کند. تعمیر شاتر یا تعویض این قطعه، کد خطای مورد بحث را برطرف می کند.

Err 40

یکی دیگر از ارورهای دوربین کانن ، Err 40 است که اختلال در منبع تامین انرژی را به اطلاع کاربران می رساند و برای رفع آن، باید باتری را تعمیر کرد. توجه داشته باشید که این ارور ارتباطی با ضعیف بودن باتری ندارد.

تعمیرات کانن در تهران

نمایندگی مجاز کانن ، با استخدام تعمیرکاران مجرب و فراهم نمودن مجموعه ای از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های تعمیراتی، شرایطی را فراهم آورده که تعمیرات کانن در تهران در تخصصی ترین سطح ممکن انجام گردد. این خدمات شامل کلیه محصولات canon می شود و انواع مدل های پرینتر، دستگاه کپی، اسکنر، فکس، پروژکتور و دوربین را در بر می گیرد. همچنین شارز کارتریج نیز در لیست خدمات نمایندگی مورد بحث قرار گرفته است. کادر فنی نمایندگی تعمیرات کانن در تهران، خود را موظف می دانند که ضمن ارائه با کیفیت ترین سرویس ها به کاربران، در راستای تحقق اهداف مشتری مداری گام برداشته و رضایت کاربران را جلب نمایند. برای اطلاع از سایر خدمات بخش تعمیرات نمایندگی رسمی کانن ، می توانید به سایر بخش های وب سایت این مرکز مراجعه کنید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩