اشتراک گذاری

اجزای کامپیوتر دل

منظور از اجزای کامپیوتر دل تمام آن ساختار و تشکیلاتی است که در نهایت منجر به تولید کامپیوتر دل شده است. کامپیوتر ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر بخش کارایی خاص خود را دارد. هر کدام از این اجزا یک وظیفه مشخص شده دارند. اگر یکی از آنها از کار بیفتد، حرکت کل سیستم متوقف می شود. آشنایی با کارایی اجزای کامپیوتر دل برای هر کاربری ضروری است.

در تعمیر کامپیوتر آشنایی با این اجزا و قطعات و شناخت کارایی و عملکرد آنها بسیار لازم و ضروری است. زیرا تنها با شناخت کارکرد صحیح هر قطعه می توان عیب یابی دقیق و هوشمندانه ای از آن قطعه داشت و با ریشه یابی دقیق عیب برای تعمیر و ترمیم وارد عمل شد.

بخش های اصلی اجزای کامپیوتر دل

به طور کلی می توان اجزای کامپیوتر دل را به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم کرد؛ سخت افزار مجموعه‌ای از اجزای فیزیکی است که یک کامپیوتر را می‌سازد. از جمله این اجزای فیزیکی می توان به نمایشگر، صفحه کلید یا کیبورد، دیسک سخت، کارت های گرافیک، کارت های صدا، حافظه اصلی، مادربرد و تراشته ای دیگر اشاره کرد.

نرم‌افزار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های قابل خواندن برای کامپیوتر دل است که به پردازنده مرکزی دستور می دهد تا اعمال خاصی را انجام دهد. ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار که یک سیستم کامپیوتر  قابل استفاده را به‌وجود می‌آورند.

اجزای کامپیوتر دل

آشنایی با اجزای سخت افزاری کامپیوتر دل

همواره به یاد داشته باشید که ظرفيت هارد درايو، ميزان رم نصب شده‌ و سرعت پردازشگر در قدرت کامپیوتر دل تاثیر مستقیم دارد. در ادامه این بحث ابتدا به اجزای اصلی کامپیوتر دل اشاره می کنیم و سپس درباره نرم افزار کمی به گفت وگو خواهم نشست.

پردازنده یا  (CPU)

مغز کامپیوتر دل است. مسئوليت كنترل تمام محاسبات، عمليات و قسمت هاي مختلف را بر عهده دارد.

حافظه (Memory)

حافظه به عنوان بخشی از اجزای کامپیوتر دل براي ذخيره اطلاعات به كار مي رود. حافظه با ريزپردازنده در ارتباط است. سرعت بالايي دارد.  چندین نوع حافظه در رایانه دل وجود دارد.

منبع تغذيه(Power Supply)

اين قسمت از اجزای کامپیوتر دل جريان الكتريكي مورد نياز در کامپیوتر دل را تنظيم کرده و تامين مي كند.

هارديسك

 يك حافظه با ظرفيت بالا و دائم است. اطلاعات و برنامه ها را در خود ذخیره دارد.

برد اصلي ( Mother Board)

برد اصلي از مهمترین اجزای کامپیوتر دل است که تمام قطعات به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روي آن نصب مي شوند. مثلا پردازشگر و حافظه به طور مستقيم بر روي برد اصلي نصب می شوند، ولي كارت صدا كه معمولا به صورت يك برد مجزا است، از طريق اسلات به برد اصلي متصل می شود.

كارت صدا (Sound Card)

كارت صدا سينگال هاي آنالوگ صوتي را به اطلاعات ديجيتال و برعكس تبديل مي كند و آنها را ضبط و پخش مي كند.

كارت گرافيكي (Graphic Cards)

کارت گرافیک نیز از اجزای کامپیوتر دل است که اطلاعات را به گونه اي تبديل مي كند كه قابل نمايش بر روي مانيتور باشد.

كنترل كننده Integrated Drive Electronics ( IDE)

اين قطعه از کامپیوتر دل اينترفيس اوليه براي CD ROM، فلاپي ديسك و هارد است.

اينترفيس (SCSI) Small Computer

براي اضافه کردن دستگاه هاي اضافي مانند هارد و اسكنر در اجزای کامپیوتر دل کاربرد دارد

پورت Accelerated Graphics Port (AGP)

اين بخش از اجزای کامپیوتر دل براي اتصال سرعت بالا از كارت گرافيكي به رايانه است

گذرگاه Interconnect PeriPheral Component (PCI)

اين قطعه از کامپیوتر دل رايج ترين شيوه برای اتصال يك عنصر ديگر به رايانه است. كارت هاي PCI از طريق اسلات ها به برد اصلي متصل می شوند

مانيتور(Monitor)

برای نمايش اطلاعات رايانه به كار مي رود. نمايش تصاوير از تركيب سه رنگ قرمز، سبز و آبي به وجود مي آید.

صفحه كليد( Key Board )

براي وارد کردن اطلاعات به كار مي رود

ماوس( Mouse)

برای نشان دادن و انتخاب کردن گزينه ها و ايجاد ارتباط كاربر با رايانه استفاده می شود

اسپيكرها

 وظیفه پخش صدا را دارند

اجزای نرم افزاری کامپیوتر دل

بدون نرم افزار ، سخت افزار کامپیوتر دل در حقیقت بلا استفاده است. نرم افزار به برنامه‌ها یا روال هایی که به وسیله سخت افزار اجرا می‌شوند، گفته می‌شود. اجزای نرم افزاری کامپیوتر دل وظایف مختلف در یک سیستم رایانه ای بر عهده دارد. نرم افزار ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که از جمله آنها می توان به نرم افزار های پایه، سیستمیک، کاربردی، بد افزار، جانبی، پردازش داده ها و … اشاره کرد.

تعمیر کامپیوتر دل

کامپیوتر، معروف ترین و محبوب ترین محصول کمپانی دل است که در مدل های مختلف و با توان های متفاوت عرضه می شود. این محصول با توجه به کارایی که دارد، توان اجرایی متفاوتی نیز دارد. هر کاربر باید با توجه به نیاز و کاری که از کامپیوتر دل انتظار دارد، مدلی مناسب را خریداری کند.

در هر حال برای تعمیر کامپیوتر می توانید روی تخصص و دانش مهندسان آی تی و کارشناسان متخصص ما حسابی جداگانه باز کنید. همه مشکلات و ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر دل در این مرکز ریشه یابی، ترمیم و تعمیر می شود. در صورت نیاز به تعویض قطعه نیز این کار با امنیت بالا انجام می شود.

واحد های تعمیرات دل

کمپانی دل در زمینه تولید انواع رایانه ها وتجهیزات وابسته به آن فعالیت دارد. برای تعمیر هر یک از تولیدات کمپانی دل از واحدهای جدا و مستقل کمک خواسته ایم. همه محصولات دل را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم. تعمیرکاران با یک عیب یابی دقیق و هوشمندانه، منشاء ایراد را می یابند و مسیر تعمیر و ترمیم را پیش می گیرند. گاهی نیز نیاز به تعویض قطعه است.

برای تعویض نیز آرشیوی مجهز در اختیار مهندسان است. این آرشیو مجهز به قطعات اورجینال و اصل می باشد که مسیر تعویض را امن ایمن می سازد. با خیال راحت می توانید محصول خود را به واحد تعمیرات دل بسپارید و مطمئن باشید که دستگاه سالم خود را یک بار دیگر ملاقات خواهید کرد.

نمایندگی دل

نمایندگی دل یک مرجع رسمی و معتبر است. در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به صورت گسترده فعالیت دارد. این نمایندگی همه مقررات درون مرزی و برون مرزی را برای واردات کالا رعایت می کند. خدمات پس از فروش اصل و شرکتی در اختیار کاربران دل می گذارد. امکانات و تسهیلات جانبی نیز برای مشتریان خود در نظر دارد. از جمله این امکانات می توان به خدمات مشاورهای رایگان و تخصصی اشاره کرد.

با استفاده از این امکانات فرصت مقایسه به کاربران داده می شود. می توانند از مشخصات کلی دستگاه مورد نظر خود اطلاع یابند. با توجه به مهمترین فاکتور های خرید، اقدام به خرید کنند. در این صورت بسیار موفق خواهند بود. مشتری و رضایت او مهمترین مسئله در تنها نمایندگی رسمی دل در ایران است. برای دریافت جزئیات بییشتر تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی دل و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
1.7/5(3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩