اشتراک گذاری

چگونه پروژکتور را به لپ تاپ وصل کنیم؟

اتصال پروژکتور به لپ تاپ ، یه فرایند مفید و کاربردیه که ممکنه در طول مراحل تحصیل یا برای کارتون بهش نیاز داشته باشین. در حالت کلی این کار خیلی سخت نیست و میشه به راحتی انجامش داد. اما نکاتی داره که اگه رعایت نشن، نمیتونین نتیجه ی لازم رو ازش بگیرین. در ادامه ی مطلب امروز، میخوایم شما دوستای عزیز رو با مراحل و روش های اتصال پروژکتور به لپ تاپ آشنا کنیم.

با مطالعه ی این نکات و رعایت کردنشون، میتونین به راحتی پروژکتور کانن مورد نظرتون رو به لپ تاپ وصل کنین و ارائه تون رو انجام بدین. اگه با مشکلی مواجه شدین یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشتین، میتونین رو مهارت و دانش فنی تکنسین های تعمیر پروژکتور کانن در نمایندگی کانن مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

اتصال ویدئو پرژکتور به لپ تاپ

روش های اتصال لپ تاپ به پروژکتور

اولین شرط اتصال پروژکتور به لپ تاپ ، اینه که هم لپ تاپ و هم ویدئو پروژکتور شما به یه سری پورت های خاص مجهز باشن. اصلی ترین روش های که برای وصل کردن پروژکتور به لپ تاپ مورد استفاده کاربرا قرار میگیره عبارتند از:

پورت VGA

یکی از رایج ترین و اصلی ترین روش ها برای وصل کردن پروژکتور به لپ تاپ ، استفاده از پورت VGA هست. در واقع باید بگیم که بدون وجود این پورت، عملا نمیشه ویدئو پروژکتور رو به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرد. لازمه بدونین که بیشتر پروژکتورهای تولیدی کانن، این ویژگی رو دارن و مشکلی از این نظر براتون پیش نمیاد.

اگه لپ تاپ مورد نظرتون به این خروجی مجهز نبود، میتونین با استفاده از یه تبدیل که در انواع مختلفی در بازار موجوده، فرایند اتصال رو انجام بدین. رابط HDMI میتونه در این زمینه بهتون کمک کنه و شرایط لازم برای اتصال لپ تاپ به پروژکتور canon رو براتون فراهم کنه.

پورت DVI

یه پورت کاربردی دیگه میشه با استفاده از اون، پروژکتور رو به لپ تاپ وصل کرد و محتوای مورد نظر رو به نمایش گذاشت، پورت DVI هست. این پورت در بیشتر پروژکتور ها وجود داره و ویژگی مثبتش اینه که از وی جی ای جدیدتره. شما با استفاده از پورت دی وی آی می تونین تصویر به مراتب واضح تر و با کیفیت تری داشته باشین و محتوای مورد نظرتون رو با کیفیت بهتر ارائه بدین.

یه نکته ای که در مورد این پورت وجود داره، اینه که بیشتر برای تلویزیون مورد استفاده قرار میگیره تا لپ تاپ؛ اما اگه هر دو دستگاه بهش مجهز باشن، میتونین ازش برای اتصال پروژکتور به لپ تاپ استفاده کنین.

پورت S-Video

آخرین روش برای برقراری ارتباط بین لپ تاپ و پروژکتور، استفاده از پورت S-Video هست که البته این خروجی هم بیشتر در تلویزیون دیده میشه. بعضی از تولید کننده های لپ تاپ هم از این نوع پورت در محصولاتشون استفاده کردن تا امکان اتصال به پروژکتور برای کاربرا راحت تر بشه. مزیت پورت اس ویدئو اینه که در رده ی بالاتری از ویدئو کامپوزیت‎ ها قرار میگیره و معمولا کیفیت نمایش خوبی رو برای کاربر فراهم میکنه.

اتصال وایرلس

همه ی روش هایی که در بخش های قبلی بررسی کردیم، برای پروژکتور های قدیمی کاربرد دارن. پروژکتور های جدید کانن، به قابلیت اتصال بی سیم متصل هستن و میشه اونها رو با استفاده از ارتباط اینترنت وایرلس به لپ تاپ مورد نظر متصل کرد. برای این کار، کافیه اتصال اینترنت وای فای رو در لپ تاپ و ویدئو پروژکتور کانن مورد نظرتون برقرار کنین و تنظیمات مورد نظرتون رو انجام بدین.

مراحل اتصال پروژکتور به لپ تاپ

مراحل اتصال پروژکتور کانن به لپ تاپ تقریبا یکسانه و برای پورت های مختلف، تفاوت چندانی نداره. با توجه به این که رایج ترین روش های انجام این کار، استفاده از پورت VGA هست، ما هم مراحل مربوط به این مورد رو برای شما دوستان عزیز توضیح میدیم. کارشناس های تعمیرات کانن معتقدن که برای انجام دادن این کار، باید به ترتیب زیر عمل کنین:

  1.  قبل از هر چیز، باید بدونین که برای شروع کار، هم لپ تاپ و هم پروژکتور باید خاموش باشن.
  2.  کابل VGA یا رابط HDMI رو به لپ تاپ وصل کنین.
  3.  سمت دیگه کابل رو به پروژکتور canon مورد نظرتون وصل کنین.
  4.  در مرحله ی بعد باید کابل برق پروژکتور رو به دستگاه وصل کنید و دو شاخه رو به برق بزنین.
  5.  حالا لپ تاپ و پروژکتور رو روشن کنین.
  6.  کلید تابع (Fn) رو پایین نگه دارین تا صفحه نمایش لپ تاپ نشون داده بشه و هم زمان یکی از کلیدهای F4,F5,F7,F8 رو فشار بدین.
  7.  برای فوکوس شدن پروژکتور باید درپوش رو بردارین و تنظیمات لازم رو انجام بدین.
  8.  در صورتی که نیاز به دریافت صدای بیشتر دارین، باید از اسپیکر استفاده کنین.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن در تهران ، مجموعه ای متشکل از بخش های مختلف فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروشه که خدمات و سرویس های مربوط به محصولات این شرکت رو به کاربران محترم ارائه میده. لازمه بدونین که این نمایندگی، یکی از معدود مراکز رسمی و معتبر برای عرضه ی محصولات canon به کاربران محسوب میشه. ارائه ی ضمانت نامه ی معتبر خدمات در نمایندگی مورد بحث، گواهی بر اورجینال بودن محصولات و اصالت خدمات ارائه شده هست.

حضور کادر مجرب و دوره دیده، یکی از نکات ویژه ای هست که در بخش های مختلف نمایندگی کانن جلب توجه میکنه. این افراد، به واسطه ی دوره هایی که گذروندن و سالها تجربه ی مفید در زمینه ی کاری خودشون، قادر به ارائه ی خدمات بسیار با کیفیتی در حوزه ی تعمیرات کانن به کاربران هستن و میتونن محصول مورد نظر شما رو به بهترین شکل ترمیم کنن.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩