اشتراک گذاری

مادربرد لپ تاپ ایسر

مادربرد لپ تاپ ایسر ، اصلی ترین قطعه در لپ تاپ می باشد. این نام گذاری از آن جایی شکل گرفت که تمام قطعات اصلی لپ تاپ بر  روی Motherboard نصب شده و یا به نوعی در اتصال با این قطعه است.تکنولوژی ساخت این قطعه بسیار پیرفته است. اگر به دقت آن را بررسی کنید مدار های باریکی را می بینید که قطعات را به یکدیگر متصل کرده اند.

چند لایه بودن این برد، که حاصل فشرده شدن چند لایه مدار بر روی یکدیگر است می باشد که وظیفه ی آن اتصال میان قطعات می باشد. به طور کلی مادربرد لپ تاپ از سیستم پیچیده ای برخوردار است و تعمیرات تخصصی لپ تاپ تنها توسط افراد متخصص امکان پذیر است. در ادامه به سایر مطالب مرتبط با مادربرد لپ تاپ ایسر می پردازیم.

مادربرد لپ تاپ ایسر

اجزاء مادربرد لپ تاپ ایسر

  • کارت VGA: 

این کارت در حقیقت کارت گرافیک دستگاه می باشئ که تاثیر بسیاری بر کارکرد لپ تاپ دارد.

  • Chipset: 

یکی دیگر از اساسی ترین قطعات مادربرد لپ تاپ ایسر چیپ ست می باشد. تمامی اجزاء موجود بر روی مادربرد تحت کنترل این قطعه عمل می کنند. چیپ های تولید شده توسط شرکت intel یکی از بهترین و گران ترین نوع چیپ ها می باشند.

  • Ide: 

این قسمت محل نصب کابل دیتای هارد و cd rom می باشد.

  • Ram: 

محل نصب ram  نیز بر روی مادربرد است. جایگاه این قطعه به گونه ای طراحی شده است که با دو عدد چفت یا گیره در کنار خود، وظیفه ی نگه داشتن رم را بر عهده دارد.

  • Cpu: 

یکی دیگار از اجزای اصلی مادربرد سی پی یو می باش. جایگاه این قطعه در مادربرد لپ تاپ با یک سوکت سفید نشان داده می شود.

  • Usb port: 

از کاربردی ترین قطعات موجود بر رئی مادربرد لپ تاپ می توان به پورت یو اس بی اشاره کرد. برای استفاده از این پورت ها لازم است کابل های کیس را بعه آن وصل کنید.

چیپست در مادربرد لپ تاپ ایسر

به طور کلی چیپست ها مجموعه ای از کنترلر های اینترفیس هستند که ارتباطی ما بین پزدازنده و سایر بخش های سیستم به وجود می آورند. چپیپست ها شامل دو پل شمالی و جنوبی می باشند. پل شمالی وظیه ی کنترلر حافظه و اینترفیس کارت گرافیک را بر عهده دارد و پل جنوبی اینترفیس های کندتر کارت توسعه و کنترلر گوناگون تجهیزات جانبی را بر عهده دارد. در نسل جدید چیپست ها پل شمالی حذف شده و به نوعی در پردازنده گنجانده شده است. پردازنده های اینتل نسل جدیدی از پردازنده ها هستند که دارای کنترلر حافظه مجتمع هستند.

نکات مهم در بررسی مادربرد لپ تاپ ایسر

به هنگام بررسی مادربرد بهتر از چند نکته را به یاد داشته باشید. از عدم اتصال دستگاه به برق اطمینان داشته باشید . اگر برای بار اول قصد دارید به بررسی قطعات داخلی لپ تاپ بپردازید حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. به هنگام لمس قطعات داخلی لپ تاپ بهتر است از لبه ی قطعات آن ها را بردارید، زیرا حساسیت این قطعات تا حدی است که به الکتریسیته ساکن دست واکنش نشان داده و منجر به آسیب دیدگی قطعات می شود.

همچنین پس از باز کردن قطعات ، آن ها را بر یک سطح چوبی قرار دهید، به این علت که سطوح فلزی یا فرش باعث اختلال در قطعات می شوند. نکته ی اصلی این است که به هیچ عنوان قطعات را با فشار از جایگاهشان خارج نکنید زیرا ممکن است ناخواسته باعث شکستگی آن ها بشوید. برای بررسی مادربرد لپ تاپ ایسر بهترین اقدام مراجعه به مرکز رسمی می باشد. متخصصان این نمایندگی با تمام قطعات آشنایی دارند و به همین دلیل آسیبی به دستگاه وارد نمی کنند.

تعمیرات لپ تاپ

تعمیر لپ تاپ یک یاز واحد هایی است که می تواند به تعمیر انواع لپ تاپ بپردازد. حضور متخصصان در این واحد کمک می کند تا دستگاه شما دچار هر اشکالی که هست تعمیر شود و کیفیت و کارایی اولیه را باز یابد. تعمیر لپ تاپ ایسر در این نمایندگی به صورت کاملا تخصصی و با بهره مندی از مدرن ترین ابزارآلات اعمال می شود. کاربران می توانند جهت رفع تمام عیوب لپ تاپ به این نمایندگی معتبر مراجعه کنند. لپ تاپ ها دچار ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری م یشوند که هر دو نوع این مشکلات در این نمایندگی قابل حل می باشند.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر  دارای برترین متخصصان و مشاوران در زمینه های فروش و پس از فروش می باشد. با استفاده از اطلاعات فنی مشاوران ما در خصوص انتخاب دستگاه مورد نظر خود می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. تنها با یکبار مراجعه به این نمایندگی تمام ایرادات دستگاه شما برطرف خواهد شد. خدمات پس از فروش که شامل گارانتی و تعمیرات می باشد هم در این نمایندگی عرضه می شود. فروش در این نمایندگی با حضور مشاوران انجام خواهد شد. تمامی محصولات ارائه شده د راین نمایندگی به صورت اورجینال  و دارای گارانتی می باشند.

تعمیرات ایسر

تعمیرات ایسر در این مرکز دارای بخش های مستقل می باشد که کمک می کند تا هر دستگاه تحت نظر متخصص مربوط به خود تعمیر شود. متخصصان می توانند در کوتاه ترین زمان دستگاه شما را تعمیر کنند. ابزارآلات مورد استفاده ی کاربران از به روز ترین ها و مدرن ترین ابزارها تشکیل شده است. قطعاتی که در این نمایندگی جایگزین می شوند دارای ضمانت اورجینال می باشند. تعویض قطعات تنها در صورت رضایت مشتری انجام می شود. تمام محصولات معیوب پس از اعمال تعمیرات برای کاربر تست شده و سپس تحویل داده می شوند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)