اشتراک گذاری

تمیز کردن فن لپ تاپ

تمیز کردن فن لپ تاپ امری است که همواره مورد توجه کاربران بوده است. لپ‌تاپ نیز مانند سایر وسایل به سرعت کثیف میشود و گرد و غبار روی آن مینشیند. خاک گرفتن روی فن لپ تاپ ممکن است مانع کارکرد درست آن و خنک نشدن دستگاه گردد.

گرمای حاصل از عدم کارکرد درست فن ممکن است به قطعات سخت افزاری سیستم آسیب جدی وارد نماید. با اینحال کاربران میتوانند این گرد و غبار را به راحتی تمیز کنند. در این مقاله به روش تمیز کردن فن لپ تاپ ها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن فن لپ تاپ

آموزش تمیز کردن فن لپ تاپ

امروزه لپ‌تاپ‌ها به صورتی طراحی میشوند که کاربران عادی نمیتوانند آنها را باز کنند. البته این مساله میتواند یک مشکل تلقی شود. همامطور که مستحضر هستید در کامپیوترهای رومیزی به راحتی میتوانید کیس را باز کنید و با استفاده از دمنده هوا داخل آنرا تمیز کنید.

سپس به راحتی در کیس را میببندید. چنانچه لپ‌تاپ قابلیت باز کردن داشته باشد میتوانید همین کار را انجام دهید. برخی لپ‌تاپ‌ها پنلهایی برای باز شدن و دسترسی به داخل دارند. برای اینکار بهتر است دستورالعمل تمیز کردن فن لپ تاپ تان را مطالعه کنید.

برای تمیز کردن فن لپ تاپ از مراحل زیر پیروی کنید:

برای تمیز کردن فن لپ تاپ ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید. سپس باتری را در بیاورید و پنلها را برای دسترسی به داخل لپتاپ کنار بکشید. ممکن است باز کردن لپ تاپ گارانتی دستگاه را از بین ببرد. پس از باز کردن آن ، هوا را با استفاده از دستگاههای خاص بدمید.

اطمینان حاصل نمایید که همه گرد و غبار از لپ‌تاپ خارج میشوند. هنگام دمیدن هوا روی فن لپ تاپ دقت کافی داشته باشید. چنانچه با دمیدن هوای زیاد فن شروع به سریع چرخیدن کند به آن آسیب میرسد. درنتیجه بهتر است از اسپری های تمیز کننده برای تمیز کردن کامل استفاده کنید. پس از تمیز کردن لپ تاپ ، آنرا ببندید و باتری را سر جای خودش قرار دهید.

آموزش تمیز کردن فن لپ تاپ بدون باز کردن

اکثر کارخانه ها اجازه باز کردن لپ‌تاپ را چه برای ارتقا لپ تاپ و یا تمیز کردن آن نمیدهند. برای تمیز کردن فن لپ تاپ ابتدا یک دمنده هوا تهیه کنید. آنرا به سمت قسمت خنک کننده لپ تاپ بگیرید و مقداری هوا روی آن بدمید. چنانچه دستگاه مشکل جدی در رابطه با گرم شدن دارد و نمیتوانید خودتان آنرا تمیز کنید بهتر است با متخصصین این زمینه مشورت کنید و از آنها کمک بخواهید.

نمایندگی دل و واحد های تعمیرات دل

نمایندگی دل ، واحد های تعمیرات دل را مجزا راه اندازی کرده است. به همین دلیل کاربران برای تعمیر دستگاه باید به واحد مرتبط مراجعه نمایند. همانطور که مستحضر هستید دلیل ایرادات پیش امده در لپ‌تاپ میتواند یکی از این دو مورد باشد: ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری. از این رو نمایندگی دل در پارتهای تفکیک شده به ارائه خدمات تعمیر میپردازد.

تکنسینهای مرکز تعمیرات دل با تکیه بر تجربه ، مهارت ، دانش و خلاقیت خود و بابکارگیری مدرنترین تجهیزات بهترین خدمات ریکاوری را ارائه مینماید. تعمیرکاران ما با صبر و بردباری تمیز کردن فن لپ تاپ را به بهترین شکل انجام میدهند. لازم به ذکر است ، تعمیرکاران ما درصورت لزوم به تعویض قطعه از قطعه اورجینال استفاده مینمایند.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩