اشتراک گذاری

تعویض کارتریج پرینتر کانن

تعویض کارتریج پرینتر کانن و یا شارژ آن یکی از اقداماتی است که تمامی کاربران این دستگاه احتمالا با آن سر و کار خواهند اشت. شارژ کارتریج پرینتر کانن در بین چاپگرهای سیاه و سفید لیزری با چاپگرهای جوهر افشان رنگی بسیار تفاوت دارد. در چاپگرهای سیاه و سفید لیزری هر کارتریج توانایی چاپ تا ۲‌هزار صفحه را دارا است.

عامل دیگری که شارژ کارتریج های سیاه و سفید را بسیار مقرون به صرفه تر می سازد آن است که این دستگاه ها غالباً برای چاپ متن (و نه تصویر) مورد استفاده قرار میگیرند و وضوح چاپ و کیفیت در آنها چندان اهمیتی ندارد.

تعویض کارتریج پرینتر کانن

تصور اشتباه درباره تعویض کارتریج پرینتر کانن

تصور اشتباهی که در مورد زمان تعویض کارتریج پرینتر وجود دارد آن است که غالب کاربران بر این باورند که می توانند با استفاده کم از پرینتر زمان تعویض کارتریج پرینتر کانن را به تعویق اندازند. برای مثال غالب کاربران تصور می کنند که اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از چاپگرهایشان بگیرند، میتوانند حداقل تا دو سال از کارتریج شان استفاده کنند.

این در حالی است که اگر از پرینترهای رنگی حداقل دوبار در هفته استفاده نشود جوهر آنها خشک شده و حتی شارژ کردن آنها نیز بی نتیجه است. بنابراین بهتر است هم در مورد میزان استفاده از این دستگاه و هم در مورد زمان تعویض کارتریج پرینتر دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

راهکارهای رفع ارورهای پرینتر کانن در این مقاله !

شیوه و زمان تعویض کارتریج پرینتر کانن

معمولاً تمامی پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد لیکن در مصارف خانگی زمان اتمام کارتریج حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج بلافاصله پس از دریافت پیام است.

کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند. همچنین داشته باشید که اگر کلمات به هنگام چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توانید با درست توزیع کردن جوهر به کیفیت چاپ خود کمک کنید. برای باز کردن بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود.

برای باز کردن کارتریج باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. در مطلب آموزش باز و بسته کردن کارتریج پرینتر می توانید این نکات مهم را فرا گرفته همچنینن با مشاهده فیلم آموزشی باز کردن کارتریج پرینتر نحوه انجام این فرایند را فرا گرفته و ان را به سادگی انجام دهید.

مراحل تعویض کارتریج پرینتر کانن

مرحله اول تعویض کارتریج پرینتر

در کارتریج پرینتر کانن را مطابق عکس زیر باز کنید و کارتریج قدیمی را درآورید. (احتیاط: توجه داشته باشید که کارتریج می بایست دور از تابش نور مستقیم آفتاب باشد و با یک تکه کاغذ پوشانده شود تا آسیب نبیند.) تصویر مقابل حالت بیرون آوردن کارتریج چاپگر را نشان می دهد:

مرحله دوم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج جدید را از بسته بندی آن خود خارج نمایید. (توجه داشته باشید که هنگام خارج ساختن حتماً دو سر کارتریج را بگیرید).

مرحله سوم تعویض کارتریج پرینتر

اکنون زمان آن است که نوار را از کارتریج جدا سازید. تا زمانی که نوار کاملاً از کارتریج جدا شود آن را بکشید. نوار را بکشید و درون جعبه کارتریج قرار دهید تا برای بازیابی یا بازیافت به کارخانه بازگردد. (تصویر دوم نشان دهنده نحوه جدا کردن نوار است).

مرحله چهارم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج جوهر را به آرامی از جلو به عقب تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت در داخل کارتریج پخش شود. (به جهت حرکت فلش ها در تصویر زیر دقت نمایید. شیوه تکان دادن کارتریج در تصویر زیر نشان داده شده است).

تعویض مگنت پرینتر کانن در نمایندگی رسمی کانن

مرحله پنجم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج چاپگر را در جای خود قرار دهید و در آن را ببندید. این کار را مطابق تصویر زیر انجام دهید. (اگر جوهر به لباس شما پاشید آن را به کمک یک پارچه خشک و آب سرد بشورید. آب گرم باعث می شود جوهر هر چه بیشتر در بافت پارچه فرو رود و پاک کردن آن را دشوار می سازد).

نمایندگی کانن و دیگر واحدهای تعمیرات کانن

نمایندگی کانن در تهران ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با محصولات کانن به هموطنان عزیز است. نمایندگی کانن در تهران در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به کاربران خویش، تیمی از زبده ترین کارشناسان هر دو حوزه فروش و تعمیر را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر را در اختیار آنان نهاده است. تلفیق این دو مجموعه یعنی «کارشناسان زبده» و «تجهیزات پیشرفته» سبب گشته تا این مرکز در صدر ده مجموعه برتر ارائه دهنده خدمات پس از فروش قرار گیرد. دیگر واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می گردند.

معرفی وب سایت

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به دیگر بخش های وب سایت با خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی کانن آشنا شوید. در سایر بخش های این وب سایت مطالبی با عنوان مقالات پرینتر کانن (حاوی مطالبی مرتبط با ترفندهای تعمیر، شیوه رفع عیوب و … ) جدیدترین پرینترهای کانن (حاوی مطالبی در ارتباط با معرفی جدیدترین پرینترهای ارائه شده به بازارهای جهانی) و پاسخگویی به سوالات متداول تعمیرات پرینتر کانن (حاوی پرسش های کاربران و پاسخ های کارشناسان) ارائه گشته است.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩