اشتراک گذاری

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ

قطعات بسیاری در لپ تاپ وجود دارن که هر کدوم از اونا، نقش اساسی در عملکرد دستگاه دارن. یکی از این بخش ها که علاوه بر نقش عملکردی، از نظر امنیتی هم اهمیت داره، هارد دیسک یا دیسک سخت هست. مطمئنا میدونین که هر داده ای وارد سیستم کنین، از فیلم و عکس و آهنگ گرفته تا محتوای نوشتاری و …، همه تو هارد ذخیره میشه.

بنابراین اگه ایرادی داشته باشه یا از کار بیفته،  اطلاعات شما در معرض حذف شدن قرار میگیره. به همین خاطر هم لازمه که شما کاربرای عزیز اطلاعاتی در مورد این قطعه و خرابی اون داشته باشین تا بتونین در اسرع وقت مشکلاتش رو برطرف و از تشدید مساله جلوگیری کنین. از طرفی، تعمیرات هارد باید توسط افرادی انجام بشه که تخصص کافی در این زمینه داشته باشن.

در ادامه ی این مطلب، شما رو با نکات کاربردی راجع به هارد دیسک لپ تاپ و تعمیراتش آشنا می کنیم. همچنین در صورت بروز ایراد در این قطعه، میتونین تخصصی ترین خدمات و سرویس های تعمیراتی رو از مهندسین it واحد تعمیر لپ تاپ نمایندگی دریافت کنین.

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ

هارد لپ تاپ چگونه کار می کند؟

به نظر شما هارد دیسک لپ تاپ چطوری کار میکنه؟ یه نکته ای که دونستنش خالی از لطف نیست، اینه که طراحی و ساختار هارد های جدید خیلی نسبت به مدل های قدیمی تر خیلی پیشرفته تر شده. قبلا هارد دیسک ها فقط میتونستن حجم محدودی از اطلاعات رو ذخیره کنن و به همین دلیل هم خیلی محدود بودن. طراحی اولیه ی این قطعه به گونه ای بود که توانایی ذخیره ی حجم بسیار کم و محدودی از اطلاعات را داشت.

بعدها تولید کنندگان این قطعه را گسترش داده و قابلیت های آن را افزایش دادند. برای بررسی عملکرد هارد دیسک لپ تاپ ، باید بدانید که این قطعه، دارای یک صفحه گرد سخت با نام بشقاب است که از نظر عملکردی شباهت بسیاری به نوار کاست دارد.

این قطعه، مغناطیسی رو نگه میداره و به این ترتیب، فرایند ذخیره سازی اطلاعات رو انجام میده. به معنای واضح تر باید بگیم که این ویژگی ها و ساختار میدان مغناطیسی دیسک سخت لپ تاپ هست که به این قطعه امکان یادآوری مجدد اطلاعات رو میده.

حالا جالبه بدونین که ساختار هاردهای جدید پیچیده تر هم شده و به دنبال اون، مشکلاتش بیشتر و تعمیراتش سخت تر شده. بنابراین توصیه می کنیم در صورت بروز مشکل در هارد دیسک لپ تاپ تون حتما از متخصصن این حوزه کمک بگیرین.

اینو بخون حتما به کارت میاد: ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

مشکلات رایج هارد دیسک لپ تاپ

به طور کلی خرابی دیسک سخت لپ تاپ یا ناشی از مشکلات نرم افزاری سیستمه و یا ریشه در بخش های سخت افزاری داره. مواردی مثل: کاهش سرعت پردازش، اجرای کند برنامه ها، کاهش محسوس سرعت جابجایی اطلاعات، فرمت شدن، خودنده نشدن هارد در سیستم، بدسکتوری، ایرادهای سطح پلاتر و موارد مشابه، به عنوان مهم ترین مشکلات و ایرادهای هارد لپ تاپ شناخته میشن و باید در اسرع وقت برطرف بشن.

تداوم این مشکلات میتونه باعث حاد شدن وضعیت هارد و به خطر افتادن اطلاعات شما بشه. کارشناسان ارشد it در واحد تعمیرات مرکز سخت افزار ایران، ضمن بررسی تخصصی هارد انواع لپ تاپ، این قطعه رو در اسرع وقت ترمیم و مشکلات عملکردی لپ تاپ رو برطرف میکنن. به این ترتیب، نگرانی شما بابت از بین رفتن اطلاعات مهمتون هم از بین میره و میتونین دوباره به این اطلاعات دسترسی داشته باشین.

فرایند تعمیر هارد دیسک لپ تاپ 

برای تعمیر هارد دیسک لپ تاپ روش های مختلفی وجود داره که انتخاب روش مورد نظر، بستگی به این داره که مشکل این قطعه مربوط به کدوم بخشش باشه و چقدر حاد باشه. قبلا هم گفتم در صورت بروز خطا در فرایند تعمیر یا تعویض این قطعه، این احتمال وجود داره که همه ی اطلاعات ذخیره شده در اون حذف و یا از دسترس خارج بشن. یکپارچه سازی هارد یکی از اقداماتی هست که در فرایند ترمیم دیسک سخت انجام میشه و البته انجام دادنش، مهارت بالایی لازم داره.

پرسنل ماهر و مجرب ما در نمایندگی رسمی ، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های روز دنیا، این فرایند رو در اسرع وقت و به صحیح ترین شکل ممکن انجام میدن. در شرایطی که تعمیر هارد امکان پذیر نباشه، همکارای ما اقدام به تعویض این قطعه میکنن.

اگه قطعه ی مورد بحث به صورت کامل از کار بیفته و با هیچ روشی تعمیر نشه، نیاز به تعویض هارد هست. البته تو نمایندگی مذکور، از هارد اورجینال برای این منظور استفاده میشه و فرایند بازیابی اطلاعات هم به صورت کامل و با در نظر گرفتن نکات اخلاقی و امنیتی انجام میشه.

 

نمایندگی در تهران

نمایندگی در تهران، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده.

ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی ( تهران کمک ) در تهران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب واحدهای تعمیرات ، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن. در همین راستا هم این افراد، دوره های تخصصی رو در آموزشگاه های معتبر پشت سر گذاشتن و به صورت کامل، با جزئیات تعمیر محصولات الکترونیک آشنا هستن.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩