اشتراک گذاری

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

 امروز با آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا در خدمت شما هستیم. قبلا در مورد بک لایت و اهمیت این قطعه در تلویزیون باهاتون صحبت کردیم. این قطعه یکی از بخش های پنل محسوب میشه که به صورت یک رشته لامپ در این دستگاه تعبیه شده. 

در واقع باید بگیم که بک لایت، همونطور که از اسمش پیداس، با نور تلویزیون در ارتباطه. این قطعه از تعداد زیادی لامپ ال ای دی ساخته شده که به شکل موازی چیده شدن. این نوع چینش باعث شده که در صورت قطع شدن یا سوختن یکی از لامپ ها، جریان مدار قطع بشه و لامپ های سالم هم روشن نشن. 

به هر ترتیب، خرابی این قطعه و لامپ های اون، باید بک لایت به صورت تخصصی تعمیر بشه. ما در ادامه، فیلم آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا رو بهتون ارائه میدیم تا با مشاهده ی اون، با مراحل این فرایند آشنا بشین. اگه نیاز به کمک حرفه ای تر داشتین، میتونین راهنمایی های لازم رو از متخصصین تعمیرات تلویزیون در نمایندگی توشیبا دریافت کنین.

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

عملکرد بک لایت در تلویزیون

یکی از اولین نکاتی که در فرایند آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا باهاش آشنا میشین، عملکرد این قطعه هست. توی بخش قبلی گفتیم که بک لایت، از مجموعه ای لامپ ال ای دی ساخته شده که مسئول روشنایی تصویر هستن. در واقع این بک لایته که باعث میشه تعداد زیادی پیکسل رنگی، به صورت یه تصویر مشخص، برای ما قابل مشاهده باشن. 

نور پنل تلویزیون، سفیده و به همین خاطر هم برای نمایش تصاویر به صورت رنگی، نیاز به لامپ های ال ای دی بک لایت داره. این قطعه نور رو از پشت به پنل می تابونه و کاری می کنه که پیکسل هایی که روشن شدن، قابل دیدن بشن. نکته ی جالب تر اینه که تو تلویزیون های ال سی دی، بک لایت نور مورد نیاز پنل رو از لامپ های فلورسنت میگیره که هم خیلی حرارت تولید می کنن و هم فضای زیادی نیاز دارن. 

این در حالیه که بک لایت تلویزیون های ال ای دی، از لامپ های led برای این کار استفاده می کنه. با این که مصرف و حرارت این لامپا به مراتب کمتر از لامپ های فلورسنت هست، بازم تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی نمایندگی توشیبا، گزارش های زیادی رو مبنی بر خرابی بک لایت دریافت می کنن. تو ویدئوی آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون Toshiba ، بیشتر با این قطعه و حساسیت های تعمیراتی اون آشنا میشین.

فیلم آموزش تعویض بک لایت تلویزیون

آموزش علائم خرابی بک لایت تلویزیون توشیبا

یکی از اهداف ما از ارائه ی مطلب آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا ، اینه که شما کاربرای عزیز رو با علائم خرابی این قطعه آشنا کنیم تا در صورت نیاز، بتونین مشکل رو در اسرع وقت برطرف کنین. مهم ترین علائم خرابی بک لایت تلویزیون، شامل موارد زیر میشن:

  • صدای تلویزیون پخش میشه ولی تصویر به نمایش در نمیاد.
  • نور در قسمتی از تصویر کمتره و بخشی از تصویر تاریک میشه.
  • بعد از روشن کردن تلویزیون، یه لحظه لوگو نمایش داده میشه و بعد، صفحه تاریک میشه.
  • نور در بخشی از تصویر خاموش و روشن میشه.
  • بعد از مدتی که تلویزیون روشنه، صفحه تاریک میشه و فقط صدا پخش میشه.

کارشناسای تعمیر در نمایندگی تعمیرات توشیبا، معتقدن که اگه به این علائم توجه بشه، احتمال تعمیر بک لایت به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکنه و دیگه نیازی به تعویض اون نخواهد بود.

نمایندگی توشیبا در کرج

یکی از مشکلات همیشگی ساکنین استان البرز برای دریافت خدمات مربوط به محصولات توشیبا، این بود که ناچار بودن به نمایندگی تهران مراجعه کنن و زمان و هزینه ی قابل توجهی رو صرف کنن. مدیریت مرکز سخت افزار ایران، در راستای ارائه ی خدمات بهتر به کاربران و فراهم کردن شرایط راحت برای مشتری های عزیز، اقدام به راه اندازی نمایندگی توشیبا در کرج کرده. این نمایندگی از واحدهای مجزایی برای فروش و تعمیرات تشکیل شده و مجرب ترین کارشناس ها در اونها فعالیت میکنن.

همین مساله باعث شد که سطح کیفی سرویس دهی نمایندگی توشیبا به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کنه و به آخرین استانداردهای روز دنیا نزدیک بشه. شهروندهای محترم ساوجبلاغ، طالقان، هشتگرد، اشتهارد، ماهدشت، اندیشه و … می تونن از خدمات نمایندگی توشیبا در کرج، در زمینه ی فروش و تعمیرات محصولات این شرکت بهره مند بشن.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩